De enveloppe is inderdaad geen verbetering van het spel. De productie bepaalt de inhoud van de enveloppe, dus Sol had het net zo goed gewoon kunnen zeggen.
Het nut van de beklimming van de berg vraag ik me ook een beetje af. De duo's die achteraan werden gezet door Bas en Semih hadden zoveel achterstand opgelopen dat ze eigenlijk geen redelijke kans meer hadden om mee te spelen voor immuniteit. Nu is dat op zich nog geen probleem, maar aangezien de stopvlag ook nog werd uitgedeeld aan de duo's die het beste hadden gescoord, lopen zo de 'minder geliefde' duo's als Helena en Angelique en Hans en Robin wel enorm veel achterstand op.
Bas en Semih hebben het spel enorm vervelend gespeeld door liften af te pakken, maar ze hebben wel gelijk dat ze hun vlag zo goed mogelijk wilden gebruiken (gelukkig heeft het ze niet de etappewinst opgeleverd door de strategie van Quinten en Annebet, jeeh!). Ik kan me niet herinneren dat het spel eerder zo hard is gespeeld tussen de kandidaten, jullie wel?
@ Lukie. Jouw vlaggenversie is inderdaad eerlijker. Nu kregen Bas en Semih enorm veel voordeel ten koste van de duo's waar ze minder goed mee overweg konden. Sowieso gun ik het Bas en Semih niet echt, want al twee keer hebben ze de etappes overleeft door de voordelen die ze kregen. Goed opdrachten vervullen of goed liften lukt ze namelijk niet. Dat blijkt maar weer uit het feit dat ze meteen de verkeerde kant op gingen en pas vrij laat achter hun fout kwamen.