Vakantietijd!
Ook dat kennen ze in China hoor, waarschijnlijk niet voor een ieder weggelegd maar toch!
Voor de kenners/kijkers: opnames vóór de geplande en koersbepalende Barbeque in Zuid-China:
We kwamen aan op een soort resort waar je kon kamperen en/of vertoeven in een huisje. 'k Zag er allemaal wat gedateerd uit en 't kon zo hier en daar wel een likje verf gebruiken maar toch had het wel iets.
Ons werd gevraagd, we hadden gewonnen wie er bij ons BBQ uitgenodigd kon worden. Dat zou 's avonds gegeven worden en we mochten twee koppels uitnodigen. We hoefden niet lang na te denken. De uitkomsten zijn algemeen bekend!
Dit stukje gaat echter, 'k heb het wel al eerder vertelt/geschreven, over de middag die er aan vooraf ging. 't Was heerlijk weer en er was gelegenheid tot zwemmen, alhoewel dat weer aardig fris was heb ik dat de andere ochtend toch geprobeerd. Maar s'middag mocht ik wat rondkijken op dat resort. Kregen we niet altijd de gelegenheid voor en vaak moest je dat op eigen verzoek doen. Goed ik wat rondstruinen op dat resort en zo kwam ik in de buurt van de keuken waar aardig wat rumoer ontstond door mijn komst. De voorbereidingen voor het BBQ 's avonds waren in volle gang, iets wat ik op dat moment beslist niet in de gaten had. Kippen werden onthoofd en van organen ontdaan. Wat ik vreemd vond is dat ze het bloed opvingen, daar werd vast iets van gemaakt, maar wat?
. Alles maar dan ook alles werd geschoond en bewaard zelfs de poten. Zo verging het ook een paar vissen, ze leken op een soort meerval. Mooie dieren, het slachtafval ging samen met dat wat van de kippen over was in een grote pan. Soep waarschijnlijk.
Goed, het keuken gebouw lag hoger dan de "toiletgebouwen". Toen ik dan ook nodig uit de broek moest en mij met mijn broek op mijn enkels in de voorgevormde "voetstappen" plaatste om vervolgens hurkend boven de goot plaats te nemen zag ik alles wat in de keuken wel werd weggegooid/spoelt langkomen. Samen met het "bruine goud" van mijn voorgangers ( dan wel letterlijk omdat ze er nog HURKEND ook zaten!!!)een prachtig schouwspel wat richting mijn toekomstige zwemparadijs spoelde. Oftewel al kakkend kwamen de veren en een deel van het bloed langs. Zelfs bij het kakken draait je maag in het rond. Zo wordt poepen in China steeds weer een belevenis!
doeg rinck
en een plezierige stoelgang