als eerste wil ik even vanuit mijn kant laten weten dat ik geen antipathie tegen Jeroen & Manja heb!Mijn favo koppel zijn Rink & Jorien en ik verdedig hun ook alla minuut als er iets naars over hun wordt geschreven om de dood eenvoudige reden dat ik juist niet begrijp waarom zoveel mensen een hekel aan rink hebben!De argumenten die ik tot nu toe heb kunnen lezen hierover zijn m.i ook over de top en wordt hij afgerekend op pietluttige woordjes die hij zegt of gebaren die hij maakt!Maar goed zo heeft ieder zijn favoriet en ieder persoon die naar PE kijkt zal een andere mening hebben,zo zitten wij mensen nu eenmaal in elkaar en dat is verder ook prima natuurlijk!
De vergelijking die jij maakt van het voetbal vind ik in zijn geheel niet passen en rijmen met hetgene wat we gisteren hebben gezien.Zoals jij het uitlegt zou de vergelijking eerder opgaan als de koppels pas op het moment van aankomst te horen hadden gekregen dat het klassement niet meer mee zou tellen.
Op het moment dat iedereen naar Nepal was gevlogen is er duidelijk een nieuwe fase van het spel ingegaan, met dit jaar andere regels.Dit heb je nu eenmaal met programma`s zoals PE.
Bij ontzettend veel programma`s zie je dat seizoen 1 en seizoen 2 iedere keer weer wat verander(en seizoen 3 enz enz)
maar goed,tot zover mijn betoog
In het stukje van mijn hand dat jij quoot rep ik met geen woord over sympathieën of antipathieën, dus ik begrijp niet helemaal waarom je dat hier aanhaalt... Het gaat mij om de oneerlijkheid van deze ontknoping: het lot heeft beslist, en niet de capaciteiten van de deelnemers. En dat werkt leuk bij Mens-Erger-Je-Niet, maar bij Peking Express minder, vind ik.
Verder vat ik ook niet zo goed waarom mijn vergelijking op grond van jouw argument mank gaat. Als je een voetbalploeg net voor het nemen van die penalty's vertelt wat er gaat gebeuren, dan maakt dat het toch niet minder onrechtvaardig? Andere vergelijking: dit is als een Tour de France waarin vlak voor Parijs, na 3 weken zwoegen en minutenvoorsprong opbouwen, verklaard wordt dat iedereen weer gelijke kansen heeft op de eindoverwinning. Zou je dat raar vinden? En zo ja: wat precies is dan het verschil? Dit is een race, toch?
Of vermoed je dat iedereen voor de race al wist dat het na China weer bij 0 zou beginnen? Dan was men inderdaad op de hoogte van het naderende Sudden Death systeem. Maar niet van het feit dat die Sudden Death uitgevochten moest gaan worden over 30 km en met een totaal vage eindbestemming.