Auteur Topic: Koppel Jeroen & Manja (nl)  (gelezen 93682 keer)

Offline twina

• Forumlid
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #140 Gepost op: 11-04-2005, 15:02:44 »
Ik ben ook van mening dat iedereen uiteraard z'n best doet en wil winnen en dat de ene persoon je meer aanspreekt dan de ander maar geef toe, Manja had toch wel steeds dat valse lache bij het afvlaggen. Wat zal ze genoten hebben. Afspraken goed na komen is iets waar ze moeite mee hebben want volgens mij zouden Steven en Sofie als eerste aankomen en niet zij. Ik hoop echt dat zij eens flink op hun bek gaan. (is misschien niet netjes gezegt maar zo bedoel ik het wel) ::pinokkio::

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #141 Gepost op: 11-04-2005, 16:59:24 »
Eigenlijk weet ik niet wat ik met Jeroen & Manja aanmoet. Aan de ene kant kan ik ze af en toe wel schieten. Vooral Manja, met haar gemene lachjes. Maar aan de andere kant, ze begrijpen als beste hoe de race in elkaar zit, ze hebben zich goed voorbereid en in PE moet je geen cadeautjes weggeven, er kan er namelijk maar 1 winnen. We zien wel hoe ver ze gaan komen, ik denk héél ver.

Offline xmoix

• Forumlid
« Reactie #142 Gepost op: 11-04-2005, 17:59:51 »
Spelen het spel goed, maar persoonlijk hem ik er zelf verder niet zoveel mee ,,,

Offline Firefoot

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #143 Gepost op: 11-04-2005, 19:38:22 »
Eigenlijk weet ik niet wat ik met Jeroen & Manja aanmoet. Aan de ene kant kan ik ze af en toe wel schieten. Vooral Manja, met haar gemene lachjes. Maar aan de andere kant, ze begrijpen als beste hoe de race in elkaar zit, ze hebben zich goed voorbereid en in PE moet je geen cadeautjes weggeven, er kan er namelijk maar 1 winnen. We zien wel hoe ver ze gaan komen, ik denk héél ver.
Spelen het spel goed, maar persoonlijk hem ik er zelf verder niet zoveel mee ,,,
Dat gevoel heb ik idd ook... Ze liggen me niet zo, maar ze spelen het wel heel goed en volgens de regels, dus op zich niks op aan te merken, toch?
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline fliegenderhirsch

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 12-04-2005, 00:04:27 »
denk dat deze twee winnaars gewoon over de beste mentaliteit beschikken om het spel te winnen!en het lachje van manja?heerlijk gewoon!de manier waarop ze iedereen afvlagde!!kan er geen genoeg van krijgen!hoop trouwens dat ze voor het einde van pe realiseren dat ze voor elkaar gemaakt zijn en als stel dubai verlaten!

Offline noland51

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 12-04-2005, 01:29:49 »
denk dat deze twee winnaars gewoon over de beste mentaliteit beschikken om het spel te winnen!en het lachje van manja?heerlijk gewoon!de manier waarop ze iedereen afvlagde!!kan er geen genoeg van krijgen!hoop trouwens dat ze voor het einde van pe realiseren dat ze voor elkaar gemaakt zijn en als stel dubai verlaten!
Als de "beste mentaliteit" betekent:
-- dat je openlijk van je macht (rode vlag) geniet(het al veel beschreven gemene lachje van Manja),
-- constant Rink en Jorien probeert te dwars bomen terwijl je daar qua stand helemaal     geen belang bij hebt,
-- doorlopend respectloos bent tegen diverse (arme) gastheren, vrouwen en hun kinderen,
-- pas bij de vijfde aflevering constateert dat je ook moet genieten van deze PE ervaring in plaats van alleen maar aan de race te denken

dan kan ik alleen maar zeggen: Laat maar Manja, jij mag van mij winnen, als je dat zo belangrijk vindt. Maar ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik dan niet meer kijk. PE is een totaalervaring, waarbij de race een belangrijk onderdeel is, maar ook van belang is de cultuur, het landschap, de ontmoeting met de bevolking, het omgaan met elkaar en andere kandidaten. Tot nu toe zien we van Manja voornamelijk haar slechte kant  en die is denk ik precies de reden waarom Jeroen niet "gemaakt is" voor Manja.
Daar is hij veel te sociaal voor....

Offline Himalayaya

• Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 12-04-2005, 09:22:25 »
Raar dat Manja alleen op dat afvlaggen wordt afgerekend. Ik heb toch ook echt Jeroen zien zwaaien en die genoot er net zo goed van. Ook  knikte hij behoorlijk instemmend, dat zo'n vlag toch wel een lekker machtsgevoel geeft. Jeroen is net zo als Manja en vindt ze dan als koppel perfect bij elkaar passen.

Citaat

Dubai verlaten?? Ehh, welke PE kijk jij?  :D

Offline xmoix

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 12-04-2005, 10:20:00 »
Dat gevoel heb ik idd ook... Ze liggen me niet zo, maar ze spelen het wel heel goed en volgens de regels, dus op zich niks op aan te merken, toch?

nee niet echt verder :P, maar kunnen misschien wel iets socialer spelen....

Offline Mol_en_Co

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 12-04-2005, 11:13:30 »
In de serie kan ik me soms ook ergeren aan Jeroen en Manja. Maar zeer waarschijnlijk worden net die puntjes eruit gepikt waardoor ze in beeld komen als meedogenloze deelnemers die alleen voor de race meedoen.

Ik denk dat ze in het echt toffe lui zijn.

Offline hAgAr

• Forumlid
  • Just Cruisin'
« Reactie #149 Gepost op: 12-04-2005, 11:17:48 »
Als de "beste mentaliteit" betekent:
-- dat je openlijk van je macht (rode vlag) geniet(het al veel beschreven gemene lachje van Manja),
-- constant Rink en Jorien probeert te dwars bomen terwijl je daar qua stand helemaal     geen belang bij hebt,
-- doorlopend respectloos bent tegen diverse (arme) gastheren, vrouwen en hun kinderen,
-- pas bij de vijfde aflevering constateert dat je ook moet genieten van deze PE ervaring in plaats van alleen maar aan de race te denken
Beste Noland51.

Een beetje objectiviteit en een langer geheugen is hier op zijn plaats. Een ander stel had net zo genoten van de rode vlag, had net zoveel mogelijk koppels afgevlagd. Andere stellen (behalve die tweeling) zijn net zo respectloos tegen de plaatselijke bevolking. (Jorien die Chinezen in het Nederlands probeert te commanderen!) Iedereen is volgens mij bezig met de race. Ook Manja heeft vanaf aflevering één aangegeven hoe mooi de omgeving is.

En sociaal is P.E. niet. Iedereen wil winnen, iedereen raast én vloekt !

Als je sociale televisie wilt kijken zijn er 's-middags op Nederland één wel leuke huisvrouw-programma's.

Ocampa

• Gast
« Reactie #150 Gepost op: 12-04-2005, 12:10:47 »

Als je sociale televisie wilt kijken zijn er 's-middags op Nederland één wel leuke huisvrouw-programma's.

::rofl::

Offline Carol

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 12-04-2005, 15:33:37 »
Ik vind ze niet leuk, maar je moet je toch ergens aan storen. t Ís toch leuk dat er nog een stel inzit die eens een keer op hun bek gaat. Ik hoop dat zij dat zijn. Gniffel.

Offline suske76

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 12-04-2005, 23:19:04 »
Jeroen en Mania zijn een leuk koppel (de ogen van Jeroen als ie die straffe borrel naar binnengiet  ::rofl::). Ik moet zeggen dat ik me nauwelijks stoor aan de regie die ze in een kwader daglicht zetten. Die Jorien en Rinck heb ik niet echt gemogen en verder zijn zij zeer manupalitief en daar lijden Jeroen en Manja wel onder.
De koppels van de tweeling en de dames zijn me nogal tegen gevallen in de laatste aflevering, vooral als Natalie op de zenuwen werkt van Karla en Sofie. Twee duimen omhoog voor Natalie.

Moest ook wel lachen, toen Manja half over haar nek ging toen het varken werd geslacht dat Jeroen kurkdroog voorstelt om een eitje met SPEK te eten.

Verder begreep ik J & M helemaal met de vlag. Ik zou er ook lol in hebben. Ik vind het wel grappig dat niemand iets zegt over de lol die andere teams hebben als ze andere teams in halen, dat mag wel? Als ik in een "strafkamp" gedreven wordt zou ik ook tegenageren.

Er wordt veel over Manja gezeverd, maar ik hoor haar complimenten maken aan Karla en Sofie en een gesprekje aangaan, zou ze misschien toch niet zo arrogant zijn als vele mensen hier voor doen???

Offline fliegenderhirsch

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 13-04-2005, 00:48:47 »
Raar dat Manja alleen op dat afvlaggen wordt afgerekend. Ik heb toch ook echt Jeroen zien zwaaien en die genoot er net zo goed van. Ook  knikte hij behoorlijk instemmend, dat zo'n vlag toch wel een lekker machtsgevoel geeft. Jeroen is net zo als Manja en vindt ze dan als koppel perfect bij elkaar passen.

Dubai verlaten?? Ehh, welke PE kijk jij?  :D

dubai?hahah foutje natuurlijk,sorry!

Offline Eck

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 13-04-2005, 16:52:26 »
dit koppel gaat erg goed maar speelt het dan ook erg goed.
Jeroen stond trouwens in het bristol blaadje als model :P

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #155 Gepost op: 13-04-2005, 18:56:08 »
Ik mag ze wel hoor! Vooral ook Manja. Misschien omdat ik een beetje (boel) net zo kan doen als zij!??! Ze spelen het spel zoals ze het horen te spelen. Alleen wel raar dat ze geen limiet kregen met het afvlaggen... Maar goed, dat lag niet aan Jeroen en Manja, maar aan de makers van PE. Ik hoop dat ze het ver schoppen!!
I got that tunnel vision going through my  head

Offline xmoix

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 13-04-2005, 19:08:01 »
dit koppel gaat erg goed maar speelt het dan ook erg goed.
Jeroen stond trouwens in het bristol blaadje als model :P

ja dat dacht ik ook te zien :P ... Maar ik wist niet zeker of hij het was!! vanaf de voorkant leek hijm minder dan vanaf de zijkant!!!

Ik wilde het hier net gaan typen, maar Eckie was me voro :P

Offline noland51

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 14-04-2005, 01:12:47 »
Beste Noland51.

Een beetje objectiviteit en een langer geheugen is hier op zijn plaats. Een ander stel had net zo genoten van de rode vlag, had net zoveel mogelijk koppels afgevlagd. Andere stellen (behalve die tweeling) zijn net zo respectloos tegen de plaatselijke bevolking. (Jorien die Chinezen in het Nederlands probeert te commanderen!) Iedereen is volgens mij bezig met de race. Ook Manja heeft vanaf aflevering één aangegeven hoe mooi de omgeving is.

En sociaal is P.E. niet. Iedereen wil winnen, iedereen raast én vloekt !

Beste Hagar,

Deze laatste opmerking zullen we maar onder de inhoudloze afzeikers scharen. (past overigens wel in deze tijd want "afzeik tv" is momenteel erg in)
Wat je overige opmerkingen betreft:
Ik heb nergens PE sociaal genoemd maar een totaalervaring en dat houdt heel wat meer in. Hierbij vind ik het ook interessant om te zien hoe koppels onder vergelijkbare omstandigheden reageren. En dan is het volgens mij onjuist om dan maar te veronderstellen dat elk koppel hetzelfde zou hebben gereageerd als ze zelf de rode vlag hadden gehad. Daar gaat deze discussie nou juist over: hoe verschillend koppels reageren op dezelfde soort situaties. Volgens mij zie je verschillen overduidelijk en dat maakt het ene koppel interessanter en sympathieker dan het andere. En dat maakt PE ook een completer programma dan alleen maar:' wie gaat de race winnen'. Als het kijkplezier alleen maar afhangt van wie wordt de winnaar, dan zou PE een te simpel programma zijn.
Tenslotte: inderdaad, iedereen wil uiteindelijk winnen, maar tegen welke prijs?

Edit: quote gefixt - Test
« Laatst bewerkt op: 14-04-2005, 12:42:07 door Test »

Offline fliegenderhirsch

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 14-04-2005, 17:11:15 »
Beste Hagar,

Deze laatste opmerking zullen we maar onder de inhoudloze afzeikers scharen. (past overigens wel in deze tijd want "afzeik tv" is momenteel erg in)
Wat je overige opmerkingen betreft:
Ik heb nergens PE sociaal genoemd maar een totaalervaring en dat houdt heel wat meer in. Hierbij vind ik het ook interessant om te zien hoe koppels onder vergelijkbare omstandigheden reageren. En dan is het volgens mij onjuist om dan maar te veronderstellen dat elk koppel hetzelfde zou hebben gereageerd als ze zelf de rode vlag hadden gehad. Daar gaat deze discussie nou juist over: hoe verschillend koppels reageren op dezelfde soort situaties. Volgens mij zie je verschillen overduidelijk en dat maakt het ene koppel interessanter en sympathieker dan het andere. En dat maakt PE ook een completer programma dan alleen maar:' wie gaat de race winnen'. Als het kijkplezier alleen maar afhangt van wie wordt de winnaar, dan zou PE een te simpel programma zijn.
Tenslotte: inderdaad, iedereen wil uiteindelijk winnen, maar tegen welke prijs?

Edit: quote gefixt - Test
kun je niet beter een paar oude videobanden van bigbrother uit de kast halen,daar is heel goed te zien hoe mensen op elkaar reageren in dezelfde situaties.kom op zeg het is een race!wie het eerst op de eindbestemming is wint!daar gaat het toch om!als je van china wild genieten moet je een reis boeken en niet aan pe meedoen!natuurlijk alles wat je ziet en meemaakt is mooi mee genomen maar prioriteit blijft winnen!en ik weet zeker dat dat voor alle koppels gelt.en tja,waaron niet tegen elke prijs?

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #159 Gepost op: 14-04-2005, 17:39:19 »
maar prioriteit blijft winnen!en ik weet zeker dat dat voor alle koppels geldt.en tja,waaron niet tegen elke prijs?
Ja,vind ik ook. Ik wil alleen maar beelden van liften zien en mensen in auto's, de rest leidt alleen maar af. 10 afleveringen lang alleen maar liften langs de weg en in auto's zitten. China, Nepal, Bombay, Meppel zal me worst wezen. Liften, achterhoofden van bestuurders, dat wil ik zien. En strijd, vooral veel strijd.

En sociaal, PE is niet sociaal, zo'n chauffeur moet blij zijn dat hij op tv mag komen, rijden zal ie. En een slaapplaats is een kwestie van goed duidelijk maken dat je recht hebt op een slaapplaats. You don't take no for an anwser. PE is niet sociaal.

Een aantal deelnemers schijnen ook een bordje met in het Chinees "lift or bust" bij zich te hebben.
In dit kader wil nog een uitspraak van de chinese premier aanhalen: "De kleur van de poes maakt niet uit, als hij maar muizen vangt".

« Laatst bewerkt op: 14-04-2005, 17:41:32 door Castor_en_Pollux »