Auteur Topic: Koppel Jeroen & Manja (nl)  (gelezen 93680 keer)

Offline Iris77

• Forumlid
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #100 Gepost op: 28-03-2005, 11:13:14 »
Ik vind trouwens helemaal niet dat Manja minder sympathiek is geworden. Ze is alleen fanatieker geworden. Het is logisch dat ze geen gunst meer wil verlenen aan Herman en Kris om wat ze deden.

Ik vind dat Manja hier wel met twee maten meet. Bij de puntentelling aan het eind zegt ze dat ze het jammmer vindt dat er zo snel een oordeel wordt geveld (door Rink), en dat het niet persoonlijk is blablabla. Maar als Kris en Herman door willen rijden met de bus (terwijl ze in eerste instantie niet eens doorhadden dat het Jeroen en Manja waren), dan zijn de mannen ineens onsympathiek en krijgen ze niks meer van Manja. Imo velt ze hier dan zelf ook snel een oordeel. Ze had ook aan Kris en Herman kunnen vragen hoe het nou zat...

Offline Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #101 Gepost op: 28-03-2005, 12:28:18 »
Inderdaad Iris, dat vind ik ook. Die bus met Herman en Kris reed voorbij en het was al meteen 'Ja, klaar! Die krijgen niks meer!'  ???

Offline Lieky

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 28-03-2005, 12:48:34 »
Ik vind dat Manja hier wel met twee maten meet. Bij de puntentelling aan het eind zegt ze dat ze het jammmer vindt dat er zo snel een oordeel wordt geveld (door Rink), en dat het niet persoonlijk is blablabla. Maar als Kris en Herman door willen rijden met de bus (terwijl ze in eerste instantie niet eens doorhadden dat het Jeroen en Manja waren), dan zijn de mannen ineens onsympathiek en krijgen ze niks meer van Manja. Imo velt ze hier dan zelf ook snel een oordeel. Ze had ook aan Kris en Herman kunnen vragen hoe het nou zat...

Ik ben het niet met je eens.
Als Kris en Herman door willen rijden, zegt Manja inderdaad dat ze niks meer krijgen. Maar dat is een eerste reactie. Ik denk dat jij in zo'n geval ook teleurgesteld zou zijn. Niet zo zeer omdat dat andere koppel je laat staan (want dat hoort bij het spel), maar omdat het ze niet is gelukt die lift te versieren.
Dat een eerste reactie niet altijd standhoudt zie je ook bij Kris en Herman. In eerste instantie zeggen ze doorrijden, in tweede instantie hebben ze pas in de gaten dat het Jeroen en Manja waren die hen tevoren een taxi hadden gegeven.
Hier is achteraf niet meer over gesproken. Manja heeft hier niets meer over gezegd. Misschien als Kris en Herman nog in de race zouden zitten, dat dit uitgesproken had geworden. Wie weet..

Ik snap overigens niet dat er hier mensen zijn die Jeroen wel 'een aardige jongen' vinden, maar Manja fout over vinden komen. Ze hebben met ZIJN TWEEEEN die taxi's verdeeld. Daar zijn er twee voor verantwoordelijk: Jeroen EN Manja. Jeroen had ook kunnen zeggen: 'Daar ben ik het absoluut niet mee eens dat Rink en Jorien in de beestenwagen moeten. Dat gebeurt niet.' Maar dat deed hij niet!
Terecht, vind ik. Het is een spel, een race. Ze konden nu eenmaal maar drie koppels een taxi geven. De persoonlijke mening van Jeroen EN Manja zal vast meegespeeld hebben bij de verdeling. Dat voorkom je denk ik niet. Ieder koppel speelt voor zich en kijkt vooruit. Naar mogelijke concurrenten, of naar mensen die ze nog graag om zich heen hebben. Dat Jorien ziek was, dat heb ik enkel uit het geklaag en een keer zielig snutteren op kunnen maken.

Een sterk duo vind ik Jeroen en Manja. Ik hoop dat ze ver komen, voor allebei.  ::ok::

Offline cassiopeia21

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe Diem
« Reactie #103 Gepost op: 28-03-2005, 13:09:20 »
Volgens mij zei Manja dat ze nooit meer wat van hun zouden krijgen,dat is heel wat anders dan niet meer mogen!
Vond dat ze het weer erg goed deden gisteravond,blijven mijn favorieten ::ok::

Dat zeiden ze inderdaad ook, ik heb ze niet helemaal precies geciteerd, dat is fout van mij, maar manja zei wel dat herman en kris op dat moment voor haar hadden afgedaan of dat ze klaar was met hen. En die reactie kan ik niet erg waarderen.

Offline Total

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 28-03-2005, 13:39:33 »
Lijkt mij een normale reactie als je iemand helpt,die jouw vervolgens laat staan!Maar goed,its all part of the game!Bovendien maakt het niet zoveel meer uit,Kris en Herman liggen eruit,dus we zullen nooit weten of ze nog iets gekregen hadden!Klaar zijn ze,dus Manja ook!(met hun) ::rofl::

Offline xmoix

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 28-03-2005, 14:18:46 »
Ik vind het koppel steeds minder leuk worden, maar ze blijven goed presteren!! ... Ik vind het wel grappig om te zien hoe goed ze chinees kunnen, ik bedoel die mensen begrijpen het!!!!

Offline Orca

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 29-03-2005, 17:32:47 »
Fanatiek is zijn is één maar met name Manja is daarnaast ook nog eens onsympathiek. Zij vergeet dat het een spel is en dat je met z'n allen een unieke ervaring aan het op doen bent. Het is niet te hopen dat dit stel wint want dat verdienen ze gewoon niet.

Offline hAgAr

• Forumlid
  • Just Cruisin'
« Reactie #107 Gepost op: 30-03-2005, 09:03:01 »
Zij vergeet dat het een spel is
Zij zijn juist degene die er een echt spel van maken. Andere koppels zien het meer als schoolreisje. Beetje afspraken maken, met andere meeliften etc. etc. Het gaat er om wie er uiteindelijk de winnaar wordt (en veel geld!).
Ik weet niet hoe jij een spel speelt, maar als ik een potje Kolonisten of Risk speel, is alles geoorloofd als het maar binnen de spelregels past.
Ik ben blij dat er koppels als Jeroen en Manja meedoen. Kijk vorig jaar maar naar Reinier, ook hij was de spraakmaker van de serie. Frictie, Strijd en Persoonlijke Onenigheid, dat maken Peking Express mooi om naar te kijken. Als het alleen maar om de mooie natuur en vriendelijke koppels gaat, dan kijk ik wel naar Yorin Travel (en val na 15 minuten in slaap of zap ik weg).

Offline Amaya

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 31-03-2005, 00:13:33 »
Valt het mij als enige op dat Manja alles bepaalt wat er gebeurt met dit koppel, en er dus in haar eentje voor zorgt dat ze met anderen (Rink) in de clinch liggen?? Of Jeroen werkt manipulatief 'achter de schermen', of hij wordt compleet overvleugeld door zijn ex... Ik denk zelf dat het dit laatste is, hij komt ook nauwelijks pratend in beeld, het is altijd Manja met haar glimlachje die commentaar geeft. Toch jammer dat we zo weinig zien van wat Jeroen er nou eigenlijk van vindt.

Ocampa

• Gast
« Reactie #109 Gepost op: 31-03-2005, 13:17:40 »
Valt het mij als enige op dat Manja alles bepaalt wat er gebeurt met dit koppel

Dat was mij idd ook al opgevallen! Die Jeroen heeft echt geen ruk te vertellen tegenover haar.

Citaat
...glimlachje...

Daar erger ik me echt helemaal wild aan! Dat superieure glimlachje. Gatverdamme!

Offline o0cinderellla0o

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 3-04-2005, 20:26:30 »
Wat zeurt iedereen toch over manja, ik snap haar houding wel hoor. ::jaja::
Het is en blijft een spel en als ze wat aardiger zou gaan doen bijven de andere koppels tegenover jeroen en manja niet anders doen. Ze hebben gewoon een grote kans te winnen en dat de andere koppels dat niet kunnen accepteren is hun probleem. ::zwaai::
 ::regenboog:: Kijk naar het koppel just en bregje....ze waren weer te soft; laten gewoon een ander koppel meeliften. ::oink::
 ::bravo:: Kusjes....
..::Never let the fear of striking out keep you from playing the game::..

Offline True Gondorian

• Winnaar pixelprikken PE2005
  • Forumlid
  • Donald Duck for live
« Reactie #111 Gepost op: 3-04-2005, 21:58:11 »
Ik sluit mij hier volledig bij aan. Het is een spel, en dat schijnt de rest te zijn vergeten. ::ohno::
Who’s got the sweetest disposition?

Ocampa

• Gast
« Reactie #112 Gepost op: 3-04-2005, 22:48:10 »
Ik ben benieuwd hoe Manja naar de afleveringen kijkt. Ze wordt door de programmamakers echt neer gezet als the Bitch from Hell.

::rofl::

Offline noland51

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 3-04-2005, 23:02:14 »
Natuurlijk is het een spel, maar dan wil het nog niet zeggen dat iemand zich van haar onsympathiekste kant moet laten zien. En ik moet zeggen dat Manja dat doet.Ik zou persoonlijk liever derde of vierde worden op een redelijk waardige wijze, dan de eerste plaats en mezelf verliezen in negatief gedrag. Je moet jezelf nog wel recht in de spiegel kunnen kijken!

Offline Jort

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 3-04-2005, 23:36:34 »
@Ocampa, ben het helemaal met je eens wat je zegt over Manja, dat superieure lachje walgelijk.
Vind het maar een naar kindje die Manja en dat heeft verder niets te maken met dat het een spel is...
Juist als ze zo al doet terwijl het het een spel is, kun je nagaan wanneer het in het dagelijks leven om "echte" zaken gaat hoe ze zich dan zal gedragen.

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #115 Gepost op: 4-04-2005, 00:12:01 »
Ik sluit mij hier volledig bij aan. Het is een spel, en dat schijnt de rest te zijn vergeten. ::ohno::

Euh dan kijk je toch wel met je ogen dicht denk ik....
Ik denk juist dat Jeroen en Manja het spelelement uit het oog aan het verliezen zijn...Zodra het mis gaat wil Jeroen al opgeven...Het blijkt dus dat hij niet tegen zijn verlies kan en wil opgeven als het even tegenzit.

Wat betreft het spel, denk ik dat ze ook niet echt voorbereid zijn om te verliezen...Met name omdat ze denken dat ze wat chinees spreken lijkt dit alleen maar nadelig te zijn..Ze hebben al enkele keren met de politie te maken gehad...Zouden de Chinezen hun niet vertrouwen omdat ze enkele woorden Chinees spreken??

Ik vind dit koppel dus  ::niet-ok:: :-X
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Dorine

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 4-04-2005, 11:22:39 »
Hmm Jeroen gaf zelf ook aan dat ie voor het eerst ook even genoten heeft van de omgeving en de natuur en dat dat eigenlijk heel leuk was ook. Dus hij zei zelf ook wel dat ze een beetje teveel opgaan in het spel.
Mijn prinsje is chriz!!

Offline beether

• Forumlid
  • ik weet nu wie PE2 wint
« Reactie #117 Gepost op: 4-04-2005, 16:11:31 »
Ik ben benieuwd hoe Manja naar de afleveringen kijkt. Ze wordt door de programmamakers echt neer gezet als the Bitch from Hell.

::rofl::

Hoezo WORDT Manja NEERGEZET als een Bitch! Wat we zien en horen heeft ze toch echt gezegd en gedaan. Daar kan geen programmamaker wat aan doen. En als Manja aardig zou zijn geweest dan hadden de programmamakers dat heus wel laten zien, net zoals bij Just en Brechtje of als bij Kris en herman of als bij Karla en Sophie. Manja is gewoon zichzelf en dat is zeer te waarderen.

Offline hAgAr

• Forumlid
  • Just Cruisin'
« Reactie #118 Gepost op: 5-04-2005, 12:57:29 »
Hoezo WORDT Manja NEERGEZET als een Bitch! Wat we zien en horen heeft ze toch echt gezegd en gedaan. Daar kan geen programmamaker wat aan doen. En als Manja aardig zou zijn geweest dan hadden de programmamakers dat heus wel laten zien, net zoals bij Just en Brechtje of als bij Kris en herman of als bij Karla en Sophie. Manja is gewoon zichzelf en dat is zeer te waarderen.
En toch moeten wij daar als televisiekijkers voorzichtig mee zijn. De regie zal gerust wel een soort "script" hebben (GTST -> ruzie/intriges/liefde). Ze casten op verschillende types koppels. Zij bepalen wat zij uitzenden. Als bv. Stefan en Sofie tien minuten van de dag op elkaar lopen te vloeken of Jeroen/Manja een lift afpakken en dit tot vervelends toe uitzenden (en een commentaarstem eronder) proberen ze toch de kijkers een mening te laten geven over de koppels. Terwijl ze wellicht in het "echte leven" schatten van mensen zijn.
De regie bepaalt !

Offline Himalayaya

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 5-04-2005, 13:10:24 »
En is het zo erg om een bepaald beeld van iemand te krijgen dmv zo'n programma? Misschien dat we inderdaad niet een volledig beeld krijgen van de mensen die meedoen. Big deal. Het gaat puur om entertainment en plat vermaak hier. Niet om personen te leren kennen.

Ik heb geen van de deelnemers ooit echt ontmoet en zal ook waarschijnlijk nooit gebeuren. Dus mijn enige doel van dit programma is om vermaakt te worden op zondagavond. En of ik dan een kloppende karakteranalyse heb gemaakt van de koppels ja of nee, zal me worst wezen.
 ::joehoe::