Ik vind dat Manja hier wel met twee maten meet. Bij de puntentelling aan het eind zegt ze dat ze het jammmer vindt dat er zo snel een oordeel wordt geveld (door Rink), en dat het niet persoonlijk is blablabla. Maar als Kris en Herman door willen rijden met de bus (terwijl ze in eerste instantie niet eens doorhadden dat het Jeroen en Manja waren), dan zijn de mannen ineens onsympathiek en krijgen ze niks meer van Manja. Imo velt ze hier dan zelf ook snel een oordeel. Ze had ook aan Kris en Herman kunnen vragen hoe het nou zat...
Ik ben het niet met je eens.
Als Kris en Herman door willen rijden, zegt Manja inderdaad dat ze niks meer krijgen. Maar dat is een eerste reactie. Ik denk dat jij in zo'n geval ook teleurgesteld zou zijn. Niet zo zeer omdat dat andere koppel je laat staan (want dat hoort bij het spel), maar omdat het ze niet is gelukt die lift te versieren.
Dat een eerste reactie niet altijd standhoudt zie je ook bij Kris en Herman. In eerste instantie zeggen ze doorrijden, in tweede instantie hebben ze pas in de gaten dat het Jeroen en Manja waren die hen tevoren een taxi hadden gegeven.
Hier is achteraf niet meer over gesproken. Manja heeft hier niets meer over gezegd. Misschien als Kris en Herman nog in de race zouden zitten, dat dit uitgesproken had geworden. Wie weet..
Ik snap overigens niet dat er hier mensen zijn die Jeroen wel 'een aardige jongen' vinden, maar Manja fout over vinden komen. Ze hebben met ZIJN TWEEEEN die taxi's verdeeld. Daar zijn er twee voor verantwoordelijk: Jeroen EN Manja. Jeroen had ook kunnen zeggen: 'Daar ben ik het absoluut niet mee eens dat Rink en Jorien in de beestenwagen moeten. Dat gebeurt niet.' Maar dat deed hij niet!
Terecht, vind ik. Het is een spel, een race. Ze konden nu eenmaal maar drie koppels een taxi geven. De persoonlijke mening van Jeroen EN Manja zal vast meegespeeld hebben bij de verdeling. Dat voorkom je denk ik niet. Ieder koppel speelt voor zich en kijkt vooruit. Naar mogelijke concurrenten, of naar mensen die ze nog graag om zich heen hebben. Dat Jorien ziek was, dat heb ik enkel uit het geklaag en een keer zielig snutteren op kunnen maken.
Een sterk duo vind ik Jeroen en Manja. Ik hoop dat ze ver komen, voor allebei.