De koppels wisten van te voren dat het klassement niet meer mee zou tellen.(bij het begin van de race door Nepal)wie als laatste kwam zou eruit vliegen.
Alle koppels moesten naar de goede boeddha zoeken(onderdeel van het spel)dus ook Jeroen & Manja.
Ze waren idd steeds de besten lifters,maar toen het erom spande niet.....jammer dan,einde oefening
Ieder koppel had eruit kunnen vliegen en gisteren waren dat Jeroen & Manja en waarom? Omdat ze gisteren de slechtste lifters waren!
behaalde resultaten in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
Ik vind dat je de boel nu wel een beetje erg aan het simplificeren bent, Gon.
Om te beginnen doet het er natuurlijk helemaal niet toe dat ze dit van tevoren wisten: het blijft een rare regeling in een race. Hoe gaat dat eigenlijk bij Parijs-Dakar...? Het is alsof je bij het WK Voetbal zit, waar de ene club de andere inmaakt met 4-2, waarna ineens besloten wordt de wedstrijd te laten beslissen door penalty's. "Ja, maar dat werd voorafgaand aan de strafschoppen wel uitgelegd aan de voetballers..." Ja, da's fijn dan, maar ik kan me toch niet voorstellen dat er iemand zou zijn die hier een rechtvaardig gevoel bij zou houden.
Verder zijn ze nu niet afgevallen omdat ze deze aflevering niet zo best liftten. Dat is nou juist het hele punt. Ze lagen, ook nu, weer steeds voorop. Deze laatste etappe ging helemaal niet om het liften. Het ging erom juist te gokken. En dat kan best een leuk onderdeeltje zijn, maar niet als het deze gevolgen heeft. Dan zit er iets niet helemaal goed in de spelregels.
Los hiervan (want ik denk dat sommigen hierover alleen maar niet helder kunnen denken door een voor mij onbegrijpelijke antipathie tegen Manja): het gaat me ook om de rest van deze race. Althans: ik ga ervan uit dat het vanaf nu elke week zo zal gaan. En ik ben nu eenmaal niet zo dol op gokspelletjes. En ik weet zeker dat de deelnemers van tevoren niet geweten hebben dat het in een gokspelletje zou eindigen. Dat was vorig jaar n.l. ook niet zo.