Auteur Topic: Koppel Jeroen & Manja (nl)  (gelezen 93647 keer)

Offline Total

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Koppel Jeroen & Manja (nl)
« Reactie #120 Gepost op: 5-04-2005, 13:55:54 »
Natuurlijk moeten we vermaakt worden,en zullen ruzietjes uitverdiept worden.Vorig jaar was het Jeske en Elias tegen Reinier en Clarinca,nu Jeroen en Manja versus Rink en Jorien.Zou anders een saaie boel worden!Ben nog steeds voor Jeroen en Manja,en dat Jeroen een zwak moment kende,so be it,its all in the game.En dat lachje van Manja mag ik wel hoor,`superieur` of niet,het is gewoon haar manier van lachen,heerlijk! ::zwaai::

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #121 Gepost op: 5-04-2005, 14:13:05 »
Het gaat puur om entertainment en plat vermaak hier.

Nou het is toch wel iets meer dan plat vermaak denk ik zo?
Geniet nooit met mate...

Offline Himalayaya

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #122 Gepost op: 5-04-2005, 14:51:56 »
Nou het is toch wel iets meer dan plat vermaak denk ik zo?

Ik vind het erg leuk hoor, anders zat ik hier niet. Maar voor mij is het gewoon vermaak, meer niet. Wat haal jij er nog meer uit dan?

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #123 Gepost op: 5-04-2005, 16:03:53 »
Ik viel even over jouw term plat vermaak. Ik vind een programma als bv Bobo's in the bush veel meer plat vermaak. Dat gaat feitelijk helemaal nergens over. Hier kan je toch nog wel het nodige opsteken van het land, de mensen, de gebruiken etc.
Geniet nooit met mate...

Offline Himalayaya

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 5-04-2005, 16:14:07 »
Ik viel even over jouw term plat vermaak. Ik vind een programma als bv Bobo's in the bush veel meer plat vermaak. Dat gaat feitelijk helemaal nergens over. Hier kan je toch nog wel het nodige opsteken van het land, de mensen, de gebruiken etc.

Tja, daar kan je over vallen inderdaad.

Offline mapel

• Forumlid
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
« Reactie #125 Gepost op: 5-04-2005, 20:31:44 »
Plat vermaak beschouw ik realityprogramma's als Big Brother, de Bus, Hoe trouw ik een miljonair, Temptation Island etc etc. Daar gaat het in de 1e plaats om de intriges ruzies en schandalen, zo er al een spel is, dan is dat bijzaak. Bij realityprogramma's als de Mol, Peking Express, Expeditie Robinson en eigenlijk ook de farm, is die verhouding iets anders. Bovendien moet men in deze programma's wel iets presteren. De mol is het mooiste voorbeeld van het spel op de eerste plaats, de ruzies op de 2e plaats. ER gaat om een fysieke prestatie in de eerste plaats. De psychologische spelletjes, de spanningen etc die door bijvoorbeeld honger ontstaan zijn daarbij een mooie ondersteuning. Het speelt meer mee dan bij WIDM, maar het draait daar niet in de 1e plaats om. PE, ook hier een fysieke en mentale inspanning. met ondersteunend de trucs die ze uithalen om hun doel te bereiken. Wederom gaat het meer om het spelelement, maar maakt de regie wel dankbaar gebruik van de intriges. Bovendien leren we als kijker heel veel over de te bereizen landen. Zien we prachtige beelden. Dat vindt ik een grote toevoegende waarde. De farm tenslotte. Ja een beetje dubieus, maar ik voel wel een verschil met eerder genoemde plat vermaak programma's.
Slechts mijn mening en no offence als men daar anders over denkt  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

....en nu weer on topic.... Jeroen en Manja bieden beslist geen plat vermaak. Ondanks dat ik ze wat minder vindt dan anderen heb ik enorm veel respect dat ze zo'n reis toch maar maken. Het is afzien bij tijd en wijle!!!
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline twina

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 5-04-2005, 21:43:20 »
Inderdaad. Ik ben ook niet bepaals fan van Manja, maar ik zou ook niet willen ruilen. Dat ze zoiets aandurven zegt toch wel iets over hen.

Offline oompah loompah

• Forumlid
  • floating on cloud nine
« Reactie #127 Gepost op: 5-04-2005, 23:09:16 »
En is het zo erg om een bepaald beeld van iemand te krijgen dmv zo'n programma? Misschien dat we inderdaad niet een volledig beeld krijgen van de mensen die meedoen. Big deal. Het gaat puur om entertainment en plat vermaak hier. Niet om personen te leren kennen.

Misschien niet, maar het zijn wel echte mensen waar je een mening over vormt en niet een karakter uit Dawson's Creek of GTST. Iemand zal zich dit persoonlijk aantrekken en zich er misschien wel rot onder voelen als hij/zij ineens op een of andere internetsite komt waar men denkt hen te kennen door middel van een programma, ziet dat hij of zij als een bitch wordt gezien. Dat doet toch pijn. En daarom moet er rekening mee gehouden worden dat je met echte mensen te maken hebt. En dit is niets tegen jou want ik kan me zo snel niet een keer herinneren dat je iets disrespectvols heb geschreven over een van de kandidaten, maar er zijn mensen die geen blad voor de mond nemen en hun mening uiten zonder er bij na te denken. En dat is jammer, en vaak irritant.

Offline Himalayaya

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 6-04-2005, 10:20:13 »
En dit is niets tegen jou want ik kan me zo snel niet een keer herinneren dat je iets disrespectvols heb geschreven over een van de kandidaten, maar er zijn mensen die geen blad voor de mond nemen en hun mening uiten zonder er bij na te denken. En dat is jammer, en vaak irritant.

Ik ben ook helemaal niet van plan om iemand de grond in te boren.
Waar het mij om gaat is dat ik helemaal niet zit te wachten om iemand die aan een bepaald programma meedoet een juist beeld van te krijgen.

Iemand zei hier dat de regie bepaald hoe iemand neergezet wordt. Dat klopt helemaal. Maar mij maakt dat dus geen fluit uit of dat een correct beeld is van iemand, ja of nee. Mij gaat het erom vermaakt te worden. Dat ik een leuke avond heb, erom kan lachen, me kan verwonderen over iets. Dat bedoel ik. Dus het maakt mij niet uit dat Manja nu overkomt als een bitch. Misschien is het in het echt wel een schat van een meid, het doet er voor mij niet toe. Ik wil gewoon vermaakt of geinformeerd worden, daar heb ik een TV voor. Meer is het voor mij ook niet.

Offline beether

• Forumlid
  • ik weet nu wie PE2 wint
« Reactie #129 Gepost op: 6-04-2005, 11:25:48 »
Boeiende discussie zo. Hoe kijken de kijkers naar een programma en haar deelnemers. Is het de regie die bepaalt hoe een Manja, Rink of Herman overkomen op de kijkers of zijn de deelnemers daar zelf ook debet aan? Sommige deelnemers zullen een spel spelen en met een vooropgezet idee hun 'rol' spelen in het programma. Anderen denken daar niet bij na en zijn zichzelf. Maar onder de extreme omstandigheden waaronder een Peking Express en een Expeditie Robinson worden gespeeld krijg je wel karaktertrekken te zien die je in het normale leven makkelijker onder controle kan houden. Ga bij jezelf maar eens na hoe je zal reageren als je trek hebt, iets wil eten, maar het is niet voorhanden en dan moet je ook nog op tijd de finish halen. Weinigen zullen dan nog vrolijk, vriendelijk en sympathiek reageren. Dus de deelnemers zijn in het programma zeker anders dan wanneer je ze nu op straat tegenkomt. Geen druk, geen honger, geen rivaliteiten. In eerste instantie denk ik dat een Manja en een Rink, een Herman of wie dan ook die we te zien krijgen, niet veel verschillen van hoe ze zijn in het programma. In dit geval is het niet alleen de regie die bepaalt hoe een deelnemer overkomt, denk ik. Hoogstens zullen ze het beeld iets versterken, maar dat komt de karakterverschillen alleen maar ten goede en dus ook het programma, lijkt mij.

Ocampa

• Gast
« Reactie #130 Gepost op: 6-04-2005, 11:52:06 »
En daarom moet er rekening mee gehouden worden dat je met echte mensen te maken hebt. En dit is niets tegen jou want ik kan me zo snel niet een keer herinneren dat je iets disrespectvols heb geschreven over een van de kandidaten, maar er zijn mensen die geen blad voor de mond nemen en hun mening uiten zonder er bij na te denken. En dat is jammer, en vaak irritant.

Okee laten we dan dit forum sluiten. Volgens mij is dit orum bedoelt om over het programma en de deelnemers te praten, maar we mogen onze mening niet geven en alleen maar een hoera-verhaal over iedereen laten horen...

Volgens mij is het zo da als je je opgeeft voor zo'n programma je zelf ook wel weet da je iets of wat publiek bezit wordt, en dat de programma makers je niet altijd van je beste kant laten zien.

Ik mag Manja niet. Als ze daar niet tegen kan dan is dat heel jammer, maar dan had ze maar niet zo nodig met haar hoofd op televisie willen komen.

Offline Total

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 6-04-2005, 12:18:40 »
Denk dat Manja daar wel tegen kan hoor ;D Of praat ze mee op dit forum?
Verder mag iedereen toch zeggen wat die wil,hoeft inderdaad geen hoerastemming te worden,zou een saaie boel worden als iedereen het met elkaar eens was ::jaja::

Offline oompah loompah

• Forumlid
  • floating on cloud nine
« Reactie #132 Gepost op: 7-04-2005, 08:51:40 »
Tuurlijk hoef niet iedereen het met elkaar eens te zijn en je hoeft geen jubeldansjes te doen bij elke vervelende opmerking. Maar er is nog al een verschil tussen het discussieren van: Jeetje, wat een rare actie, waarom zou ze dat hebben gedaan. Ik zou in zo'n situatie zo en zo hebben gedaan."en "Die Greetje is echt een bitch, ik kan me voorstellen dat het uit is gegaan, wie zou er nou ooit met zo iemand in een ruimte kunnen zitten."
Maar dat is mijn mening, maar ik denk dat dat gewoon een verschil is van hoe je entertaint wilt worden. Ik vind persoonlijk het spel heel erg leuk en natuurlijk de beelden erom heen, en dan zelfs zoiets als een complot dat wordt gesmeed om de vlag te krijgen. Maar ik vind het niet nodig om een gehele ruzie te zien, met alle narigheden die daarbij komen. (let wel, in dit soort programma's. In drama series met verzonnen karakters vind ik het altijd maar wat leuk als de mensen elkaar niet  kunnen uitstaan.) Maar misschien ben ik wel te naief omdat ik niet snel een negatieve mening over iemand wil hebben omdat ik nog steeds geloof dat ieder mens leuk is. Maar dat ligt dan aan mij.

En natuurlijk mag ieder mens een eigen mening hebben. Het is meer de manier van uiten van die mening wat mij bij sommige mensen (in het leven op zich, niet alleen op dit forum) irriteert.

Offline mania_sucks

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 10-04-2005, 22:15:46 »
mania is arrogant.. (en ik walg een beetje) van haar lach...

Offline Total

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 10-04-2005, 22:21:53 »
Ik vind Manja top,even als haar lach ::rofl::
Vond het vanavond wel een mooie aflevering,leuk dat de oorlog tussen Rink met z`n bende en Jeroen en Manja blijft bestaan.Hoop natuurlijk wel dat Jeroen en Manja winnen :P

Offline mania_sucks

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 10-04-2005, 22:29:31 »
kvind.. de sfeer nu erg bepaald..
Er is nu heel duidelijk te zien wie de leukste koppels zijn (rink en jorien, klara en sophie en just en brechtje)
Dat zijn de koppels die genieten van de race..die doen het niet alleen om te winnen... maar ook om iets te leren.. das heel MOOI om te zien.. het is ook weer een bewijs van de verschillende karakters van de kandidaten..

Offline mania_sucks

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 10-04-2005, 22:31:19 »
met klara bdoel ik karla of course... klein foutje..

Offline Total

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 10-04-2005, 22:32:39 »
Het is maar hoe je het bekijkt,heb zelf een ander idee over wie leuk zijn en wie niet.Uiteindelijk zal iedereen de race willen winnen!

Offline Thimmie

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 10-04-2005, 22:45:09 »
dus jij hebt liever een reinier van vorig jaar nee oke ieder zo zijn mening
volgens mij kom je nooit weer op dt soort plekken dus ff geduld zoals te zien bij rinck en jorien loont soms

wanneer komt dat moment nou van mania een keer op haar bek valt

Offline Sariss

• Forumlid
  • Ik wil naar Pingyao :o)
« Reactie #139 Gepost op: 11-04-2005, 01:41:47 »
wanneer komt dat moment nou van mania een keer op haar bek valt
::rofl::

Kom op: i know dat mensen wel mensen zijn, je bent uitgeput en gestresst dus je doet raar, maar het is ook een beetje (simpel gezegd)'fan-ziekte'. Waarom is bvb de ene voetbalclub beter dan de ander)(ze winnen en verliezen allebei toch wel eens?)

Het ligt er gewoon aan wie je het meest ligt en daarvan zie je voornamelijk positieve punten en bij degenen die je niet mag voornamelijk de negatieve punten. Van Manja (en steven en sofie) zie je op tv gewoon veel nare uitspraken. Vandaar dat mensen hen niet zo mogen op dit forum. Maar er moet er altijd wel een paar die impopulair zijn, dat hoort erbij. Ik ergerde me ook over Reinier in PE1.

Maar ik zit niet op het forum om te discuseren over waarom mensen iets deden... Ik kom hier om mn mening over dingen te geven (en mn favo koppels aan te moedigen ;D)koppels kennen de risico's van meedoen hoor!
Waar is de Express in Peking Express dit keer....??