Jammer, jammer, jammer...
Al met al blijft het een, zeker in opzet, heel mooi programma.
Positief:
- Twee mooie gebieden, met een leuke tegenstelling koud vs. warm
- In opzet een prima kandidatengroep; niet alleen saaie mensen, maar ook mensen waar je je lekker aan kunt ergeren, daarnaast fanatiekelingen, humor etc...
- GEEN BN-ers (mijns inziens echt een enorm pluspunt!)
- Een prima presentator, die op een gepaste afstand blijft maar ook enig medeleven vertoont (jaja, ik heb geen last van dat vermeende accent)
- Leuke proeven tot nu toe
- Mooie set basisregels, wanneer mag er gelift worden, overnachten bij de lokale bevolking, de (immuniteits)proeven, de kettingen voor geld (die op de één of andere manier toch nog een extra sociaal aspect aan het geheel zouden moeten geven, want wie geeft zijn ketting nou aan een, in zijn/haar ogen irritante medekandidaat. Het komt alleen niet zo uit de verf
Echter...
- Het geheel is rommelig! Zoals men op dit forum eerder vermelde; Ik heb de meeste tijd geen idee waar de kandidaten uithangen en hoe de onderlinge (reis) verhoudingen zijn.
- Dat hele gedoe met die envelop... ik kan er helemaal niets mee, spanning die er niet is. Wellicht zullen ze een keer twee maal rood of groen achter elkaar doen.. verrassing... tja. Hadden ze niet iets anders kunnen verzinnen om iedere tweede aflevering spannend te laten eindigen in een cliffhanger zonder dat er iemand uit moest. Zijn er te weinig kandidaten of zo (dat ze die envelop nodig hebben)
- er worden, naar mijn idee, maar relatief korte afstanden afgelegd.
- Op de één of andere manier worden de culturen niet zo goed in beeld gebracht, ik kan dit niet zo goed uitleggen...
- waar zijn de punten bij de rangschikking?!?
Desondanks amuseer ik me prima (alhoewel ik er bang voor ben dat straks alleen de in mijn ogen drie irritantste koppels overblijven)
Het programma verdient mijns inziens, zeker nog een kans...alleen dan moeten wel de puntjes op de i!
(iedereen die het PE hiervoor nog nooit gezien heeft en zich afvraagt waar ik het over heb, kan ik seizoen 1 (2004) van harte aanraden. Seizoen 2 was ook prima (alleen jammer dat EP toen niet meer presenteerde)