Ik denk dat ze het aantal medewerkers wel wat hebben overdreven, met 'een honderdtal'. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er echt zoveel mensen ter plaatste waren: wat moeten die allemaal doen?
Je hebt 8 koppels * 2 medewerkers (camera- en geluidsman) = 16
Dan nog twee extra geluids- en cameramannen voor beide presentatoren = 4
De presentatoren zelf = 2
Productie = laten dat er nou eens 10 zijn
Logistieke medewerkers/ondersteunend personeel = stel dat dit er 20 zijn
Dan zit je nog maar aan de 52.
Hé allemaal!
volgens mij heb ik het wel al een keer laten weten dat er echt zo'n honderd personen achter en ook voor ons aan sjouwden!!!
Jullie maken een paar denkfoutjes:
* bij elk koppel zit een verslaggever (ster bij ons), cameraman ( Stein laat ie fijn zijn!), soms geluidsman ( dus niet steeds), vertaler ( vooral in China), en een chauffeur ( en in een aantal gevallen twee!)
De vertaler en chauffeurs zijn locals die ook kunnen wisselen kwa streek en land!
* vóór het circus aan gaat een bus vol met mensen die de game's voor bereiden, zeg maar zo'n 25 personen!
* achterons aan gaat een bus vol met regisseurs die per telefoon ( satteliet)de koppels volgen en de verslaggever aansturen.
* dan heb je nog een busje met directie ( Ludolf Poppe van KANAKNA, google maar eens) met gevolg en regelaars.
* ook de presentatoren hadden een klubje mensen bij zich die alles regelden
* dan nog de logistieke personen, die je al noemde!, die hotel eten ,bevoorrading, afstemming, paspoorten, inchecken etc. regelden. Volgens mij een vrouw of 5?
Bij de ranking zag je dan ook mensen die je niet eerder had gezien. Op het moment dat je dacht nou nu "ken" ik ze toch allen wel zag je weer nieuwe. Wat denk je verder van de securitieman/women die ons kwam helpen toen we door de politie werden opgepakt, ook een busje vol!
Dus uiteindelijk echt wel zo'n honderd personen. Op elke lokatie waren er , net als ik al zei, ook weer nieuwe personen.
Midden in India kwam Ernst-Paul zo ineens op de proppen, die hadden we nog niet gezien! In Bombay waren er zoineens weer totaal nieuwe personen. En op het eindfeest kwam ik na twee maanden tijd wederom nieuwe gezichten tegen.
Met andere woorden; het kost nogal wat. Daar komt bij dat het aanvangkelijk investeren was en maybe nu caschen?
groet rinck