Tja, het zit er weer op. Mij was het om het even wie uiteindelijk daar boven op die berg zou winnen, want beide duo's die de finale speelden hebben over de hele race vanaf Mexico City er hard voor gewerkt. Ik vond wel dat het einde van de finale wat afgeraffeld over kwam: rennen naar de vlag, twee korte mededelingen van Roos en Art, enkele naweeën van de vier deelnemers, en dat was het dan. Misschien dat ik over een aantal maanden, als ik alle afleveringen nog eens bekijk, er anders over denk, maar vooralsnog vond ik Peking Express 2008 zeker niet de beste uit de reeks van de afgelopen vijf jaar. Natuurlijk, Peking Express VIP blijft voor mij de slechtste serie, maar op dit moment zit Peking Express 2008 er niet veel boven. Lag het aan de kandidaten? Lag het aan de route? Ik weet het niet. Toch hoop ik van harte dat er volgend jaar weer een reeks op Net 5 is te bewonderen. Misschien moeten de makers maar eens terug gaan naar de oorspronkelijke route Moskou - Beijing. En moet Net 5 het programma gewoon weer op de zondagavond uitzenden.