En ook Miranda die haar Miss Holland kaartje in lingerie gebruikt: belachelijk!!!!
Jozefien loog dat zij ziek was om een lift te krijgen. Miranda sprak tenminste de waarheid. Maar wat is er trouwens mis mee om dat miss-schap te gebruiken?
Miranda en Pascal zijn de terechte winnaars. Zij hebben de gehele finale in hun eentje moeten strijden. Jozefien en Egbert hadden de steun van Anja en Nancy, zonder wie zij waarschijnlijk niet eens de eindstrijd hadden gehaald. Jozefien die in de woestijn zónder bagage nog dik werd geklopt door Miranda en Pascal: een kleine afgang en dat zou onwaardig zijn geweest voor de winnaars.
De productie van het programma verdient een rode kaart. Eén keer een hindernis bedenken (zak stront) kan nog, maar om dat keer op keer te doen, dat riekt naar een voorkeur voor een bepaalde winnaar. Als er nog drie teams zijn, waarvan er twee bij elkaar klitten, dan ga je niet meerdere keren vragen om één team te benadelen. Dat werd wel heel voorspelbaar. Het werd daardoor voortdurend twee tegen één en dat is PE onwaardig.
Ik zeg dat niet omdat ik een voorkeur had voor Pascal en Miranda. Ik had geen voorkeur. Egbert en Jozefien waren het leukste team; Anja en Nancy hebben zich het best ontwikkeld (van klassieke domme blondjes naar echte survivors); Pascal en Miranda waren het meest fanatieke team. Zij zijn de terechte winnaars, omdat ze het het meest hebben verdiend en omdat de productie het verdiende om op zijn kloten te krijgen.
Tips voor volgend jaar:
*Teams mogen niet gezamenlijk liften
*Laat tijdcodes meelopen met de filmopnames, zodat we kunnen controleren of het allemaal wel echt is
*Stel Ernst-Paul Hasselbach aan als presentator, zodat de kleurloze Ard wat anders kan gaan doen. EP had de nichtjes doorgezaagd over hun antipathie tegen Pascal en Miranda. Ard komt nooit verder dan "hoe kijken jullie terug op deze PE"?