Hoi, ik ben geen belg maar een NL'er. I just happen to live there. Ik krijg VT4+NET5 dus het is erg moeilijk voor mij om een aflevering te missen.
Ik weet niet of deze topic hiervoor bedoeld is maar ik schrijf een samenvatting van wat er in aflevering 6 is gebeurt, voor de nieuwschierige nederlanders die niet kunnen wachten.
Wil je nog niks over aflv.6 weten, lees dan niet de onderstaande tekst.
In Aflevering 6 beginnen de koppels meteen met een proef--->om het snelst de berg op, waarbij de snelste deelnemers (1per koppel) dichter bij de checkpoint worden gedropped dan de langzaamere. ----->(Sanne kan niet deel nemen aan de proef wegens haar onbekende ziekte, en beslist na overleg met haar zusje Lotte te stoppen met deel te nemen Peking Express
)
Één van de tweling (Joeri en Wesley) wint de proef, gevolgd door Elias (de rest weet ik niet meer). Fleur eindigt als laatst.
Jeske en Elias kunnen een direkte lift krijgen naar de checkpoint en komen dus als eerste aan. Reinier en Clarinka komen als 2de en dus moeten de twee grootste rivalen het tegen mekaar opnemen in de zoutmijnen, 700m onder de grond. Jeske en Elias winnen de proef en kunnen de volgende dag direct naar Irkutsk doorliften zonder de omweg te maken over een rivier, zoals de concurrenten het moeten doen. Dit zorgt ervoor dat ze als 1ste de etappe eindigen. Omdat niemand meer de finish meer bereikt voor de afgesproken tijd wordt het spel stilgelegd en kijken ze naar de posities van de koppels.
De twelingbroers Joeri en Wesley hebben een 2de plaats.
De concurrentie tussen Reinier-Clarinka en Bart-Fleur is heel groot, maar Reinier is hun te snel af en als het spel wordt stilgelegd blijken zij vóór Bart en Fleur te staan.
Samenvatting:
-Sanne wordt ziek en moet op medische gronden het spel verlaten.
-Jeske en Elias komen als 1ste en als enige aan in Irkutsk.
-Bart en Fleur verliezen de race en moeten vertrekken.
-einde van het eerste deel van Peking Express
-nieuwe puntegeving en regels
Nieuwigheden:
Het eerste deel van PE is achter de rug. Het 2de deel zal andere regels hebben. Zo worden de treinreis en het doorgeven van de amuletten afgeschaft (Bart en Fleur moesten hun 3 amuletten geven aan Ernst-Paul). De amuletten moeten vanaf nu dus gewonnen worden. 1-amulet voor het winnen van de proef en 1-amulet voor het winnen van de etappe.
Ook de puntengeving wordt verandert. Het verschil is dus niet meer 1 punt (6,5,4,3,2...) maar 2 (12,10,8,6,4...), wat op zijn beurt ervoor zorgt dat iedereen nu een grotere kans maakt om te winnen, ongeacht het aantal punten dat ze nu bezitten.
Volgende week zullen ze het Baykal meer bereiken, het dipste zoetwatermeer ter wereld, tegen de grens met Mongolië.
Dat was het zo'n beetje. Ik hoop dat het niet te langdradig was. Het was een leuke aflevering (dat zijn ze allemaal).
Moderators, zeg mij ook even of zo'n samenvatting mag, of zien jullie dit als een ongelofelijk grote spoiler?!
groeten Vincent