Ik geloof er geen snars van dat "mogolian" een mongool is, maar ik kan mij vinden in het punt dat de auto's als een soort free-lance-taxi's gebruik worden. Dat blijkt ook wel uit het feit dat de ene auto na de andere stopt, dat er over het algemeen maar 1 of 2 mensen inzitten (ipv 5 zoals in Rusland) en uiteraard het luxere interieur. En tja, als je dan instapt, een plaatsnaam noemt en "drive" roept dan kun je wel eens in de problemen komen.
Wellicht dat het voor volgend jaar een idee is om wat meer zakgeld mee te geven, maar dan moet elke EURO die ze betalen, wel in een veelvoud van de overwinningsprijs afgetrokken worden, dus 50 eur benzine, kan je dan bijvoorbeeld 500 of 1000 euro "prijzengeld" schelen. En daarnaast het "zuinigste" koppel als eerste laten vertrekken, dan een half uur later de volgende etc, zodat de "verkwisters" misschien wel 3-4 uur later kunnen vertrekken.
Maar hoe dan ook, er moet een maniet te vinden zijn om de "vindingrijkheid" van de kandidaten op de proef te stellen zonder dat de lokale bevolking hiervoor de dupe wordt.
Ik vraag mij trouwens af wat er gebeurt zou zijn als de mongoolse mensen bij het geval "hans" inderdaad de politie erbij hadden gehaald.