Overigens denk ik dat wie in een auto rijdt nooit echt arm kan zijn. Zag je trouwens de binnenbekleding van die jeeps? Dat was behoorlijk luxe.
Nou dat vind ik echt een goeie.
Je kunt toch ook niet aan het postuur van de deelnemers, de dure rugzakken en de opname apparatuur die naast ze staan zien dat ze maar 2 euro per dag te besteden hebben. Omdat die man een dure auto rijdt wil nog niet direct zeggen dat ie 80 euro kan missen.... misschien heeft juist hij het wel extra hard nodig. Hij rijdt tenslotte in een dure wagen, die op die onverharde wegen een flinke klap gekregen moet hebben.
Liften in Mongolie, door buitenlanders is inderdaad niet echt iets van alle dag. Als ze dan al een lift willen, is het natuurlijk ook al niet logisch dat ze NIET naar het station of het vliegveld willen....
Als die man dan een hele dag voor ze rijdt, nadat je hem eerst uitgescholden hebt, moet je wel heel zeker van jezelf zijn als je dan zeker weet dat het gratis is...
Ik denk ook niet dat de kandidaten zich ervan bewust waren dat die man misschien toch geld wilde hebben, maar als je daar dan achter komt, vind ik het wel zwak om die man een dollar te geven. Dat kun je ook op een nettere manier oplossen...
Het achteraf zeuren over Mongolen alsof ze achterlijk zijn, ging me echt te ver, zeker van C die als een kip zonder kop R napraat. Die mensen hebben misschien nog nooit eerder een camera gezien, of nog nooit van GPS of internet gehoord (al hebben ze gewoon internet in UB)... Dom zijn ze zeker niet!