Deze Reinier gaat door het leven met een enorme plaat voor z'n kop. Dit heeft als logisch gevolg dat het bij de meeste mensen onbewust maar ingenieus functionerende systeem van zelfreflectie- en correctie bij hem is uitgeschakeld. Ik kan mij voorstellen dat hij hierdoor irritant overkomt. Dat gevoel heb ik ook als 'm bekijk. Dit is echter een psychische handicap waar hij niet zoveel aan kan doen. Als hij de commentaren aangaande zijn persoonlijkheid op dit forum leest, en ga er maar vanuit dat hij dat doet, zal hij er niets van begrijpen en iedereen voor gek verklaren. Daar kan hij nou eenmaal niets aan doen. Gelukkig heeft hij in Clarinca iemand gevonden die hem neemt zoals hij is. Krijg je toch een warm gevoel van.
Wel ja zeg, wat een psychologische prietpraat lees ik hier nou toch weer.
Hij is daar zeer zeker wel van bewust hoor, alleen calculeert hij ook heel geraffineerd het fatsoen en respect voor anderen, wat bij de meeste mensen erin gebakken zit, hierbij in.
Meestal weten dit soort mensen ook feilloos wanneer er werkelijk gevaar dreigt, en wanneer ze iemand de hielen moeten likken.
Dan zal hij de macht van de onschuld gebruiken.We zagen dat al toegepast door Clarissa, toen ze werden aangesproken op hun sneaky liftgedrag t.o.v. de groep.
Ik hoop op het moment dat hij de ''juiste'' Russen op z'n pad tegenkomt, die hij straks door stress en oververmoeidheid, en steeds groter isolement binnen de groep, verkeerd zal inschatten en dan is het KLABAMMMMM