SMS taal begrijp ik ook niet erg, eerlijk gezegd
Ik vindt sommige internet taal nogal storend, om eerlijk te zijn.
Klingon, ik schrok ook een beetje bij de vooruitzicht van een uitval binnen de groep Elias vs. Hans. Maar ingrijpen kan de programma leiding niet. Dat kan de boel alleen nog meer escaleren en de bedoeling is dat ze objectief blijven en niet de een of de ander voor trekken of achter stellen. Zelfs al zouden zedat niet zo doen of bedoelen, dan zouden andere stellen misschien het wel zo ervaren. Nee, het is de bedoeling dat ze geheel op zichzelf zijn, de deelnemers.
Ook is het niet de doelstelling van het programma om iedereen happy te houden en zorgen dat iedereen vriendjes blijft. Ze selecteren juist verschillende koppels om een (leuke) mix te maken, van verschillende persoonlijkheden en zulks en dan te kijken hoe de groep op elkaar reageert. Ook is het een race, met andere woorden; je hoeft niet aardig te zijn en zou eigenlijk alleen maar voor het winnen te gaan en zelf bepalen hoe ver je daar in gaat.
Dat terzijde, ik denk dat het probleem 'm er vooral in zit dat er bar weinig figuren het open en bloot proberen uit te praten, zonder elkaar te beldeigen of elkaar aan te vliegen. Sommige houden veelste veel en te lang wrok. De enkele andere deelnemers leken er betere mee om te gaan, met hun ongenoegen. Ook dat je een complot aanspant om een stel eruit te krijgen..erg jammer. Dat is net zo min (zelfs minder) sportief als geen rekening met een ander houden bij het liften, om maar iets te noemen.