Auteur Topic: Er had ingegrepen moeten worden...  (gelezen 5545 keer)

Offline Klingon

• Forumlid
Er had ingegrepen moeten worden...
« Gepost op: 27-04-2004, 00:32:44 »
Ik heb zojuist de laatste aflevering van Peking express gezien (herhaling op Net5). Ik vond deze aflevering nog wel gaan maar ik schrok enorm van de aankondiging voor de aankomende aflevering. Ik vind dit niet meer kunnen, op deze manier ga je niet meer met elkaar om en het blijkt dat bepaalde personen (bv. Elias) nogal labiel zijn. De teksten die worden gesproken liegen er niet ::ohno:: om en de reactie van rani (het huilen) is dan misschien ook wel begrijpelijk. Ik vind dat de programmaleiding had moeten ingrijpen omdat het om een race gaat die wel fair gespeeld dient te worden en die leuk moet blijven. Ik hoop dat de broertjes winnen (al zie ik het niet snel gebeuren) aangezien zij zich het beste opstellen tegenover iedereen.
Echter had ik graag de duikers nog gezien, zij waren echt super, maar dat achterwege...

Offline Miks

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow me
Re: Er had ingegrepen moeten worden...
« Reactie #1 Gepost op: 27-04-2004, 01:55:12 »
Neuh...ik vind niet dat de programmaleining niet moet ingrijpen hoor. In Big-Brother en Expeditie Robinson werd er ook flink op los gescholden en gehuild. Ik bedoel, het is een ultieme test en de koppels hebben zichzlef ingeschreven. Als de ruzies uitlopen tot bedreigingen og lichamelijke aanvallen dan moet de programmaleiding wél ingrijpen natuurlijk.
Can see it was like a land,
for another road they've done.
Escaping to surviving,
and left the road they're on.
"MP Gang - Future Gun"

Offline Dokter Wouter

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 27-04-2004, 02:05:46 »
Ik vind niet dat er ingegrepen moet worden. Maar als je dat wel zou willen doen, hoe moet er dan worden ingegrepen? Ik zie niet veel mogelijkheden. Als je mensen gaat straffen dan wordt de sfeer nog slechter dan hij nu af en toe is.
Reality top 3:  1. Wie is ... de mol?  2. Peking Express  3. Expeditie Robinson

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #3 Gepost op: 27-04-2004, 09:57:16 »
De programmaleiding selecteert de kandidaten. Het gedrag van de deelnemers blijft vervolgens al dan niet binnen de verwachtingen van deze selectie. Als er niet ingegrepen wordt en het wordt uitgezonden dan lijkt het redelijk aan te nemen dat dit gedrag 'beoogd' is, of in ieder geval binnen de grenzen blijft van de programmaleiding.
Verder valt op dat Jetske niet (in ieder geval in beeld) bijstuurt. Dus kun je voorlopig aannemen dat Elias zich 'voor Elias' normaal gedraagt.
Bovendien wordt het gedrag zeer nadrukkelijk in beeld gebracht en als lokker gebruikt voor volgende afleveringen. Dit gedrag is dus kennelijk een belangrijk onderdeel van PE.
Wat overblijft is de vraag of je vindt dat dit type programma's gemaakt moeten worden.

Offline Miks

• Forumlid
  • Follow me
« Reactie #4 Gepost op: 27-04-2004, 17:54:07 »
Natuurlijk moeten zulke programma's nog veel meer gemaakt worden. Ik vind de concepten keer op keer weer prachtig!
Escaping to surviving,
"MP Gang - Future Gun"

Offline LiL-Roxanne

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #5 Gepost op: 30-04-2004, 22:18:03 »
tjah kvind oowk nie dat het kan maar goed wie zijn wij om te zegen dat ut te ver agat en het levert in iedergeval Kijkers op en dat Vinden Hun nie erg ik bedoel kijk naar expeditie Robinson dat kon oowk nie maar tog hebben ze het uit gezonden voor de kijk cijfers

Offline bongo

• Forumlid
  • King of the Bongo
« Reactie #6 Gepost op: 30-04-2004, 23:06:13 »
tjah kvind oowk nie dat het kan maar goed wie zijn wij om te zegen dat ut te ver agat en het levert in iedergeval Kijkers op en dat Vinden Hun nie erg ik bedoel kijk naar expeditie Robinson dat kon oowk nie maar tog hebben ze het uit gezonden voor de kijk cijfers
Huh, zit ik hier op een breezer forum ofzo?!  ::ohno:: Ik vind dit soort taal veel irritanter dan af en toe een vloek ofzo. Kunnen moderaters hier niet iets aan doen?
« Laatst bewerkt op: 30-04-2004, 23:08:13 door bongo »
Bekijk mijn foto's van over de hele wereld op www.panoramio.com/user/88717

Offline Robin

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #7 Gepost op: 1-05-2004, 18:10:05 »
Huh, zit ik hier op een breezer forum ofzo?!  ::ohno:: Ik vind dit soort taal veel irritanter dan af en toe een vloek ofzo. Kunnen moderaters hier niet iets aan doen?

ben blij dat jij het ook zegt... moest drie keer lezen voor ik doorhad wat er stond :-\\

in gewoon Nederlands is wel zo prettig inderdaad :-X
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline jeroen234

• Forumlid
  • Planetrace: Explore the world forum
« Reactie #8 Gepost op: 1-05-2004, 22:32:22 »

kan ik als mod weinig aan doen
vloeken kan ik weghalen

maar ga geen sms taal  omzetten naar nederlands zo dat iedereen het kan lezen

dat moet de user zelf doen

en robin ik heb wel meer als 3x nodig hoor ;)

Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Offline Pek

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 1-05-2004, 23:01:04 »
SMS taal begrijp ik ook niet erg, eerlijk gezegd :-\\ Ik vindt sommige internet taal nogal storend, om eerlijk te zijn.

Klingon, ik schrok ook een beetje bij de vooruitzicht van een uitval binnen de groep Elias vs. Hans. Maar ingrijpen kan de programma leiding niet. Dat kan de boel alleen nog meer escaleren en de bedoeling is dat ze objectief blijven en niet de een of de ander voor trekken of achter stellen. Zelfs al zouden zedat niet zo doen of bedoelen, dan zouden andere stellen misschien het wel zo ervaren. Nee, het is de bedoeling dat ze geheel op zichzelf zijn, de deelnemers.

Ook is het niet de doelstelling van het programma om iedereen happy te houden en zorgen dat iedereen vriendjes blijft. Ze selecteren juist verschillende koppels om een (leuke) mix te maken, van verschillende persoonlijkheden en zulks en dan te kijken hoe de groep op elkaar reageert. Ook is het een race, met andere woorden; je hoeft niet aardig te zijn en zou eigenlijk alleen maar voor het winnen te gaan en zelf bepalen hoe ver je daar in gaat.

Dat terzijde, ik denk dat het probleem 'm er vooral in zit dat er bar weinig figuren het open en bloot proberen uit te praten, zonder elkaar te beldeigen of elkaar aan te vliegen. Sommige houden veelste veel en te lang wrok. De enkele andere deelnemers leken er betere mee om te gaan, met hun ongenoegen. Ook dat je een complot aanspant om een stel eruit te krijgen..erg jammer. Dat is net zo min (zelfs minder) sportief als geen rekening met een ander houden bij het liften, om maar iets te noemen.

Offline Miks

• Forumlid
  • Follow me
« Reactie #10 Gepost op: 2-05-2004, 02:41:36 »

kan ik als mod weinig aan doen
vloeken kan ik weghalen

maar ga geen sms taal  omzetten naar nederlands zo dat iedereen het kan lezen

dat moet de user zelf doen

en robin ik heb wel meer als 3x nodig hoor ;)

Ach ja...dit is al meerdere malen bij verschillende topics gezegd tegen lil-roxanne. Volgens mij MSN-t en SMS-t zij echt te veel. Ik vind het ook irritant. Het is storend, irritant en al helemaal niet bevordelijk voor het forum. Maar als zij wil zo wil praten dan gaat ze dr gang maar. Ik lees t gewoon NIET.

MAARGOED, om ff bij t onderwerp te blijven. Ik vind dat ELias en Reinier ff moeten chillen. Terrasje, biertje...ff bedaren en elkaar gewoon hun gang laten gaan .
Escaping to surviving,
"MP Gang - Future Gun"

Offline nilsma

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 2-05-2004, 08:12:34 »
volgens een foto in een ander topic is dat al gebeurt hoor,dat chillen een een biertje pakken ;D

Offline Miks

• Forumlid
  • Follow me
« Reactie #12 Gepost op: 2-05-2004, 13:23:08 »
Na de afloop van het programma ja...
Escaping to surviving,
"MP Gang - Future Gun"