Ik zou best rekening willen houden met al datgene wat we niet zien. Helaas kan ik dat niet door de simpele reden dat ik geen oordeel kan vellen over datgene wat ik niet zie. Ik baseer me dus maar op wat ik tijdens de afleveringen waarneem, hoezeer dat ook een vertekende weergave van de werkelijkheid mag zijn. Wat ik zie, is een Elias die gewoon vals speelt. Het is een simpele ziel die zich vrij snel bedreigd voelt. Dat voelt hij zich door Reinier, omdat Reinier het niet gezellig houdt. Dan gaat Elias de jofele peer uithangen tegenover de anderen; ze hebben immers een gemeenschappelijke vijand, dus dat bindt. Elias is zo overtuigd van zijn eigen (on)gelijk dat hij blind is voor waar hij nu eigenlijk zelf mee bezig is. Reinier mag met alle mogelijke middelen het leven zuur worden gemaakt. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als Reinier en Clarinca er niet meer in zitten en Elias nog wel. Dan hebben ze die gemeenschappelijke vijand niet meer en valt Elias denk ik voor de overige overgebleven koppels echt door de mand.