Zelfs bij boven geciteerde uitlating van mij, verloor ik de point niet uit het oog. Hierbij dacht ik aan die keer dat Reinier en z'n gemalin bij zeer arme mensen mochten logeren en Reinier zich neer laatdunkend uitliet over de armoedige toestand daar, m.n. ook het toilet. Nou, ook al verstaan zij geen woord van jou, ik vond dat zeer laatdunkend en nog minder getuigen van respect.
Zij weten op dat moment ook best dat ze gefilmd worden, en dat zijn denigrerende woorden door miljoenen kijkers worden gehoord. Als die vriendelijke Russische gastvrouw dat had voorzien, had ze zeker voor de eer bedankt om Reinier te gast te laten zijn in haar huis, een bed voor ze gemaakt en te eten gegeven. Hij zet op zo'n moment z'n gastvrouw echt te kakken! En dat woord neem ik ook niet terug, ik vind het een gerechtvaardige reaktie op gedrag wat gespeend is van respect voor de ander.
En hoe arm mensen ook mogen zijn, iedereen heeft zijn trots.
Ik vind het ook prima dat het programma dit soort uitlatingen laat zien, dan weet de kijker thuis wat voor vlees we in de kuip hebben
Mijn commentaar mag ook in het Russisch vertaald worden hoor
, maar ik denk niet dat de programmamakers de uitlatingen van Reinier graag in het Russisch vertaald zou willen zien
Dan kunnen ze volgend jaar de toestemming wel vergeten om nog door die landen heen te mogen reizen en daar nietsvermoedende vriendelijke burgers te laten beledigen door een paar arrogante nederlanders.