Per koppel gaat er steeds een team van 2 cameramannen mee. En niks volgauto. Deze mensen zitten steeds in dezelfde auto. Desnoods boven op elkaar.
Deze wetenschap komt uit vrij betrouwbare bron
Ze hebben volgens mij wel een volgauto, want 's avonds moeten die cameramensen toch ook naar hun hotel? Bovendien zie je ook af en toe shots die vanuit een andere auto gemaakt zijn dan waar de lifters inzitten.
Mij viel het op dat ik wel erg vaak vrij nieuwe witte bestelbusjes in de buurt van de kandidaten zag. Misschien zijn dat de busjes van de cameraploeg?
Ik vind het wel jammer dat net wordt gedaan of de cameramensen er niet zijn. Dat gebeurt bij andere programma's ook, maar daar staan de cameramensen ook echt langs de zijlijn. Hier nemen ze actief deel door ook met de lift met te doen. Natuurlijk moet hun rol beperkt zijn, het gaat om de kandidaten, maar ik vind het een beetje jammer dat er soms wordt gezegd "dan stap je met z'n tweeen in de auto", terwijl er toch duidelijk drie (of zelfs vier?) mensen ingestap zijn... Of: "dan sta je daar moederziel alleen te liften"... Ja, met een cameraman ernaast.
(verder een geweldig programma hoor, maar daar stoor ik me een beetje aan)