Hoi iedereen. Heeft iemand intussen reeds vernomen hoe het nu exact zit met de inschrijvingen voor Peking Express 4? Via VT4 kan je immers nog steeds inschrijven, maar het is een beetje bizar dat het via Nederland nog niet lukt. Ik lees hier dat je daar pas vanaf het najaar zou kunnen inschrijven, wat dus zou willen zeggen dat de volgende editie later dan normaal zal opgenomen worden.
Ik zie verschillende mogelijkheden:
1) Men is momenteel nog steeds aan het zoeken naar een nieuwe route en is er nog steeds niet uit, wat zorgt voor vertraging (ik las zelfs ergens dat men eventueel denkt aan Zuid-Amerika). Immers, indien je in Nederland pas vanaf het najaar kan inschrijven, is er simpelweg geen tijd meer om een goede selectie te doen en enkele weken later al te vertrekken. Voor ons werkende mensen is het ook leuker als je ruim op tijd aan je werkgever kan melden dat je er even niet bent
2) Door discussie tussen productiehuizen en uitzendrechten, werd beslist het programma enkel nog open te stellen voor Vlamingen, wat meteen verklaart waarom je via VT4 wel kan inschrijven (wat wel superjammer zou zijn). Iets min of meer vergelijkbaar gebeurde met Expeditie Robinson toen VT4 de uitzendrechten verloor en het programma hier in België naar Kanaal 2 ging, wat ook betekende dat Roos niet meer presenteerde.
3) Omwille van programmering werd beslist volgend jaar pas in het najaar uit te zenden en heeft VT4 beslist desondanks nu toch al te starten met de inschrijvingen. Immers, nu is het programma nog hot, terwijl binnen enkele maanden veel mensen niet meer op diezelfde golf van enthousiasme zitten (wat uiteraard ook meteen het kaf van het koren scheidt).
4) De exacte reden zal waarschijnlijk eentje zijn waar ik op deze druilerige zondagmiddag niet kan opkomen...
Groetjes,
GR deeltje van GeTVeR