Ik heb net een klein onderzoekje uitgevoerd naar wie je het beste kan meenemen als je zou willen meedoen aan Peking Express. Het is een totaal niet representatief onderzoek geworden natuurlijk, daarvoor zijn er te weinig kandidaten tot nu toe geweest. Maar misschien valt er toch iets uit te halen.
Ik heb de groepen onderverdeeld in 6 groepen:
- De vrienden
- De ex-partners
- De stelletjes
- Broers en zussen
- Ouders en kinderen (hieronder vallen ook Jan en Miranda anders waren ze een aparte categorie geworden)
- Volslagen onbekenden
Ik heb alle koppels punten toegekend. 1 punt voor eerste afvallers, 2 punten voor 2e afvallers etc.
De koppels die nu nog in de race zitten heb ik 5 punten gegeven.
Hier dan de uitslagen
De Vrienden
Deelnemers: Jimmy en Amir (5pt) Karla en Sophie (8pt) Robert en Arthur (2pt)
Gemiddeld: 5 punten
1e geworden: 1x (er is echter 25% kans dat dit dit jaar opnieuw zal gebeuren)
laatste geworden: 0x
De ex-partners
Deelnemers: Bart en Fleur, (4pt) Hans en Rani (8pt), Jeroen en Manja (4pt)Yves en Wendy (5pt)
Gemiddeld: 5 punten
1e geworden: 1x (er is echter 25% kans dat dit dit jaar opnieuw zal gebeuren)
De stelletjes
Deelnemers: Jeske en Elias (6pt), Reinier en Clarinca (0 pt), Stephan en Marco (1pt), Steven en Sophie (3pt), Martijn en Marjolein (1 pt), Inge en Lien (3pt)
Gemiddeld: 3,5 punten
1e geworden: 0x (en dit jaar zal dat ook niet gebeuren)
laatste geworden: 2x
Broers en Zussen
Deelnemers: Sanne en Lotte (3pt), Joeri en Wesley (5pt), Just en Brechtje (5pt)
Gemiddeld: 4,3
1e geworden: 0x (en ook dit jaar zullen er geen broers en zussen 1e worden)
Ouders en kinderen
Deelnemers: Frederik en Ann (1pt), Herman en Kris (2pt), Rinck en Jorien (6pt), Jan en Miranda (2pt), Frank en Bliss (4pt)
Gemiddeld: 3 punten
1e geworden: 0x (en ook dit jaar zit er geen 1e plaats in
laatste geworden: 1x
Volslagen onbekenden
Deelnemers: Krieke en Nathalie (7pt), Marc en Theo (5pt), Chris en Lut (5pt)
Gemiddeld: 5,6*
1e geworden: 0x (maar en is 50% kans dat dit voor het eerst gaat gebeuren dit jaar)
* De onbekenden hebben eigenlijk nog een te laag punten aantal. Marc&Theo en Chris&Lut kunnen er immers niet beiden uitgaan de komende eliminatieronde.
Conclusie:
Wil je meedoen met Peking Express, geef je dan op in je eentje en wacht op die ene volslagen onbekende die jou naar de overwinning gaat helpen.
Einde totaal onrepresentatief onderzoek.