Spannende aflevering. Hoewel, mijn lijstje-der-favorieten begint nu wel drastisch te veranderen denk ik. Helaas hebben de deelenemers het fenomeen 'meerkoppig-liften' nog niet laten vallen en begint het programma een beetje vormen aan te nemen à la 'Rail-Away' c.q. 'KRO de Wandeling'.
Terwijl de één heftig in de weer is, nemen de anderen uitgebreid de tijd om de omgeving op te snuiven en begint zich partij-vorming onderling. De strijd is veel minder dan het vorige seizoen. Jammer.
Het clowns-duo Inge & Lien begonnen bij mij voor het eerst echt te ergeren dmv het jennen van de andere deelenemers (Yves & Wendy) en het hysterische gedoe van Inge. Frank en Bliss hebben laten blijken hoe collegiaal ze kunnen. Verder niets aan toe te voegen evenals Chris en Lut, waarbij de min of meer doortastende Chris meerdere malen geestig uit de hoek kan komen. Overigens vind ik het toch knap dat ze zich niet ergert aan Lut, daar zij in het begin van het spel moeite had met de verwikkelingen van de nogal 'oude' en 'slome' Lut.
Wendy & Yves zijn ook wel wat meer in aanzien gestegen. Hoewel Wendy in mijn ogen een huilerd was, vind ik dat ze het nu beter doet samen met Yves. Alleen komen ze naar mijn mening af en toe wat traag over en trekken zich teveel aan van de intimiderende Ing en Lien
Marc en Theo, tsja, blijven nog steeds zo hoffelijk doen. Helaas zien de 'parasieten' Amir & Jimmy hun kans schoon en maken daar ruimschoots (mis)/(ge)bruik van. Eerlijk gezegd een ontzettende naaistreek. Geen leuk koppel, die Amir en Jimmy. Hopelijk zullen Marc & Theo inzien dat ze dat multi-liften maar achterwege zullen laten en zichzelf beperken tot het koppel waartoe zijzelf behoren.
Wat ik zo vreemd vind is waarom de koppels niet gewoon doorlopen met de richting mee als ze op een lift staan te wachten. Zo staan ze in ieder geval geen tijd te verspillen. In tegenstelling to Marc en Theo, die ergens in the middle of nowhere zich 3 uur stonden te vergapen aan het wachten op een lift. Dan denk ik bij mijzelf, loop dan alvast door, alle beetjes helpen.