Hopen dat Victor Reinier het beter doet.
Slechter kan m.i. in ieder geval niet. Wat zonde, er is zoveel uit zo'n serie te halen.
Als dat modepopje bij een slangen-farm is, vertel dan meer over die slangen (welke soorten er in het wild leven, wat het doel is van een kwekerij, of de mensen zelf die slangen vangen etc. etc.) Maar nee, het ging weer over een paar schoenen, een portemoneetje en een riem.
Daarna ging ons modepopje even eten, onze eigen vrouwelijke Frank Govers had honger. Maar na het zien van de plaatselijke delicatesse (slang) ging ze zonder iets te eten weer verder. Wat had je dan verwacht, een Happy-Meal met cola. Nee, jurk, je bent niet in Nederland.
Dan laat ze zich door locals op een bootje de binnenlanden in brengen. En waar gaat het item over: de mensen dragen daar synthetische kleding. En dan die opmerking dat de mensen er 's-avonds ook in slapen. Nee hallo westerse trien, ze hebben geen 160 dollar voor een mislukt maatpak met paarse binnenvoering. 160 dollar, dat is een jaarsalaris in die regio !
Het was weer een aflevering met de quote's als "Ik heb me laten vertellen", "Schijnbaar" en "Waarschijnlijk". Op geen enkel item werd dieper ingegaan. Zoals ik vorige week al zei:"Dit is echt een gemiste kans". Zelfs ik zou me beter voorbereiden op zo'n vakantie. Kijk van te voren eens een aflevering van The Lonely Planet over het land. Duik eens een bibliotheek in en
verdiep je eens in een ander land en ander cultuur. En begrijp ook eens dat mode niet voor iedereen belangrijk is, modepopje.
Maar toch ben ik bang dat Vledder het ook niet véél beter zal gaan doen. Als ik het voorstukje van volgende week zag en die "over het paard getilde acteur" zag lopen in de ruines van de tempels van Angkor (Een van de wereldwonders! ) en opmerking hoorde maken dat het stoffig was en 'n oude troep, dan heb ik wederom mijn twijfels.