Dat was helemaal niet treiteren, wij wilden gewoon geen deel uit maken van complotten en spelletjes tegenover andere koppels. Van dat samenliften en afspraakjes maken onderling hadden wij echt genoeg, daarvoor hadden wij ons niet ingeschreven.
Helemaal met je eens. Ik hoop ook oprecht dat dat in volgende edities verboden gaat worden. Maarreh... je komt op mij redelijk slim over, dus ik denk dat je heus wel begrijpt (buiten de digitale scheldpartijen hier om waar je niks aan hebt) wat sommigen (w.o. ik) bedoelen met dat het soms toch echt te heftig overkwam (vooral de laatste aflevering).
Als je schrijft dat het allemaal niet zo bedoeld was, dan geloof ik je. Jij kent Lien het best en kunt 'achter de schermen' kijken, so to speak. Maar als mij was overkomen wat Wendy overkwam, dan was ik daar echt kapot van geweest. Okay, daarom word ik nooit deelnemer, maar dan nog. Ik schreef het elders al: ik hoop toch wel dat Lien nu begrijpt dat ze - laten we het zo dan stellen - veel agressiever over kan komen dan ze zichzelf wellicht realiseert. En dat je bij interactie niet alleen met je eigen gevoelens te maken hebt, maar ook met die van de ander. Naja, dat miste ik soms wel bij Lien. En jij kon haar als partner goed een halt toeroepen (en dat deed je ook af en toe), omdat ze jou niet wil kwetsen. Je zag haar dan schrikken en ook openlijk tot inzicht komen. Maar dat machtsmiddel hadden andere mensen natuurlijk niet. Als jij boos wegloopt, dan rent ze je geschrokken achterna. Maar wanneer dingen andere mensen te ver gingen, dan leek ze daar volstrekt geen boodschap aan te hebben. Dat vond ik best pijnlijk.
Wil ik ook nog wel even zeggen dat ik de stress die je beschrijft begrijp, hoor. Ik neem aan dat zaken IRL heel wat minder confronterend verlopen
.
Ik vind het hoe dan ook erg dapper dat je hier gewoon de confrontatie aangaat met al die dappere anonieme dodo's, zoals Rinck ook doet (met wie ik vorig jaar ook af en toe moeite had
). Bekijk het maar zo: de waarheid ligt altijd in het midden.