Ik kan toch ook niet helemaal ontkennen dat zo af en toe een plaatsvervangend schaamtegevoel mij bekruipt. Ik kan mij wel plaatsten in de argumenten van Findingnemo, ik zou als kandidaat daarom noooooit een lift krijgen volgens mij...
Soms moet je als kandidaat een bord voor je kop hebben en op die momenten vind ik het soms niet om aan te zien. Daarom zal ik ook nooit superfan worden van het programma, maar er zit idd wel iets hypocriets in (en daarbij steek ik ook een hand in eigen boezem
)...als het je echt niet zint dan moet je er ook niet verder naar kijken en als genoeg mensen dat doen, dan zijn er geen kijkcijfers en dus wordt het programma van tv gehaald.
Als kandidaat kan je denk ik toch wel veel schrijnende dingen voorkomen, niet te opdringerig doen en altijd fatsoenlijk, aardig en beleefd blijven. De eerder genoemde stress van de kandidaten is zelf opgelegde stress doordat ze meedoen aan een spel waarmee nota bene een substantieel bedrag valt te winnen....dat kan de situatie nog pijnlijker maken en valt niet uit leggen aan de lokale bevolking...
'Als jij ons gratis voor noppes een lift geeft dan winnen wij 50000 euro maar oja we hebben ff geen geld om je 2,5 euro te betalen voor de benzine'