Met het maken van de toeristische informatie over Tibet (die pas online komt als ze inderdaad de grens over zijn) ben ik veel onrechtvaardigs tegengekomen. Wat daar gebeurt is, is niet best. Het mooie van PE is dus dat ik dat dus allemaal heb kunnen lezen. Zonder PE had ik die info niet verzameld en het niet of minder geweten. Maar zo ben ik vorige jaren met het maken van de toerinfo en het spel Peking Fan Express nog veel meer onrechtvaardigs te weten gekomen, wat zich heeft afgespeeld en nog afspeelt in de landen: Israel, Syrië, Turkije, Azerbaydzjan, Nagorno Karabach, Armenië, Irak, Iran, Kazachstan, Uzbekistan, Turkmenistan, Pakistan, India, Birma(Myanmar), Rusland, Tjetjenië, Mongolië, China, en Nepal. Ook dit jaar wil je niet weten wat er zich heeft afgespeeld in Vietnam, Cambodja en Laos. Dat zijn dan alleen nog maar de landen waar de PFE en Peking Express doorheen zijn gegaan. Wat er in de rest van de wereld is gebeurd en nog gebeurt ....ik wil het geloof ik niet weten.
Het is mooi om een discussie aan te zwengelen over het onrecht wat zich in Tibet afspeelt, maar ik denk dat als we races als PE niet zouden moeten houden in dit soort landen, we gewoon nergens meer heen kunnen.