Ik neem aan dat ook Laurantje inmiddels de andere kant van het verhaal gelezen heeft?
Overigens is het makkelijk om in de val te stappen eens even lekker tekeer te gaan over bepaalde kandidaten. Zo had ik zelf vorige jaar de grootste moeite om in het gareel te blijven t.a.v. wat ik zag van Rinck. Maar daar heb ik ook wel van geleerd. Rinck heeft in ieder geval de ballen om zich hier met open vizier in het forumgeweld te mengen, en dat kan mijn bewondering wel wegdragen. Ieder mens heeft zijn sterke en zijn zwakke kanten, en niets is eenvoudiger dan juist die wat zwakkere kanten, extra getriggerd door extreme omstandigheden en stress, onder ieders neus te wrijven.
Want een ding staat als een paal boven water: de meeste mensen op dit forum zullen nooit op een dergelijke manier publiekelijk met zichzelf geconfronteerd worden. De omstandigheden van Peking Express zijn bijzonder extreem en zeer stressgevoelig, en dat zal er vaak voor zorgen dat niet altijd je vriendelijke, sociale, leuke kantje de boventoon zal kunnen voeren. En zo is het makkelijk om over principes te bazelen vanachter een bak chips, maar als je uitgehongerd bent en je ziet een gratis gedekte tafel, dan denk ik dat erg veel mensen die principes dan toch even opzij zetten en naar hun maag luisteren (nog los van de nuanceringen die uit het dagboek van Wendy en Yves blijken).