Mooie foto's inderdaad Faabjuh. Ik zou trouwens denken dat ze ook Luang Prabang in Laos nog wel aan zullen doen. Dit stadje staat in zijn geheel op de werelderfgoedlijst van de Unesco en ligt ook aan de Mekong. Het is echt een schitterend stadje en toen ik afgelopen zomer daar rondreisde dacht ik meteen dat dat een schitterende plek voor Peking Express zou zijn om langs te reizen, hoewel ik toen nog niet eens wist dat het op de route zou liggen.
Voor Cambodja en Laos denk ik verder dat je behoorlijk de goede steden te pakken hebt. Misschien dat ze in Cambodja nog iets van de Mekong af wijken voor een proef in Ankor Wat, de 'grootste archeologische vindplaats ter wereld'. Dat is gegarandeerd mooi voor een paar Jungle-Book-achtige shots. Als ze daar zouden zijn doen ze misschien ook nog even een drijvend vissersdorp in de buurt aan. O ja, in de buurt van Pnom Penh:
Misschien dat ze nog even stilstaan bij de massagraven van de gruwelijke burgeroorlog die er decennialang heeft plaats gevonden, maar wat ik in ieder geval nog verwacht is dat ze in Cambodja de buurt het 'spinnendorpje' zullen bezoeken. Dat is een dorpje waar de mensen bekend staan om hun eetgewoonten... schalen vol grote dikke harige spinnen. Dat is ongetwijfeld weer goed voor een onsmakelijke eet-uitdaging.
Zouden ze trouwens in Vietnam beginnen? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze juist de andere kant op gingen: Van Tibet naar Saigon?