Omdat ik enkele weken ben weggeweest en ook niet meer weet wie voor PE verantwoordelijk is, maak ik er maar gewoon een topic over aan en hoop ik dat het desbetreffende crewlid de datum ergens duidelijk neer zet...
NET 5 zendt vanaf zondag 5 maart (20:30) de nieuwe reeks uit van Peking Express. Onder de naam Peking Express: de Mekong route binden acht koppels uit Nederland en België de strijd met elkaar aan tijdens een barre tocht die dit keer het stroomgebied van de Mekong rivier volgt. Evenals verleden jaar wordt het programma gepresenteerd door Art Rooijakkers.
De koppels moeten zelf vervoer en een slaapplaats regelen en strijden tegen elkaar in uiteenlopende proeven. Ze krijgen slechts een beperkt geldbedrag mee waarvan ze rond moeten zien te komen. De 2006-editie van Peking Express start in Vietman bij de monding van de Mekong rivier. De route volgt de rivier door landen als Cambodja, Laos en China.
Naast de reguliere uitzendingen, zendt NET 5 op de woensdagen na de uitzending van Peking Express het programma In het spoor van Peking Express uit tussen 22:00 en 22:30. Dit reisprogramma volgt bekende Nederlanders die in het het spoor van Peking Express treden. Ze staan stil bij de plaatsen die langs de route liggen. "Dit idee komt voort uit eerdere edities van Peking Express waarin er helaas geen tijd was om lang stil te staan bij de unieke locaties die het programma aandoet, terwijl daar wel vraag naar is", laat NET 5 weten. De bekende Nederlanders leggen één of meerdere etappes af en geven daarna het stokje aan elkaar door. Ook dit programma wordt gepresenteerd door Rooijakkers.
http://mediakrant.web-log.nl/log/4754381