Nog een verhaal uit de woestijn!!!
We werden, en dat hebben jullie kunnen aanschouwen, gedropt in de woestijn. We mochten de ezel en de geiten ""begeleiden" naar een door de GPS aangegeven lokatie, de berg zand met een mooie Indiase man en de Peking Express vlag erop (test, graag toevoeging van die foto!!)
Dar droppen gebeurde na een veel te lange treintocht van meer dan 1000km!Die treintocht (ook foto!!) was uitgelopen en volgens mij was het nooit de bedoeling geweest om ons pas tegen 5ven in die woestijn te droppen. Maar goed dat betekende dus overnachten. Overnachten in een woestijn !!! HOE DOE JE DAT??? Er werd ons gezegd dat het verstandig was om niet te dicht bij het struikgewas naar een slaapplek te zoeken, dit ivm. "wilde dieren"!!!'k Had al gieren zien vliegen en die waren prachtig maar ook zeker onheilspellend!!!
Wilde dieren in de woestijn?, wat moest ik me daar bij voorstellen? Verder geen enkele aanwijzing, we moesten ons maar redden. Water is wat we exstra meekregen aber weiter nichts, nothing, niks!!!
We hadden gelukkig nog wat chips (is J.gek op dus...) en wat oud brood dus een echt woestijnmaaltijd. En echt geloof me, chips op je brood is goed te eten!!! Met het flessenwater ook een soort gevangenismaaltijd maar goed 'tis Peking Express en je kunt alles verwachten.
Goed ,op zoek naar een plekkie. De deken van de ezel gesleurd en een redelijk steenvrije bodem gevonden. Wat next? Vuur, we hadden lucifers bij ons dus wat papier (wc.papier, zelfs nog van de eerste verhalen!!!) en de fik erin. Takkies erbij en het fikt!. Takkies moesten gezocht worden en dus Rinck op pad. Er waren er voldoende, een soort woestijnmelde, (struik) die voldoende verdord was om te branden. We hadden echter nogal een beetje nodig en de duisternis begon al binnen te vallen. We praten over een tijd rond zessen!!!
Snel dus zo veel mogelijk hout samensprokkelen en J. hield het vuur gaande. Daar!, veel struiken en dus armen vol verdorde takken. Verdorie ze zaten nog wat vast en ik begon eraan te sjorren. 'k Hoorde echter een sissend geluid en schrok van de bewegingen die ik in de schemering waarnam. Verdomme een slang, een sissend stuk bewegend hout kwam op me af. Ken de soort niet maar 'twas een soortement ratelslang die angstvallig dicht bij me kwam.Schrikken en rennen dus. Nou, k'ben nu weer een grote jongen maar echt zeven kleuren in mijn broek hoor!
'k Heb J. niet vertelt,we hadden ook al woestijnratjes waargenomen en de nacht moest nog beginnen!!
Het hout heb ik uit andere richtingen gehaald en niet meer aan struiken zitten sjorren. Verder prima geslapen hoor, behalve dan die deken van de ezel waar we op sliepen, die stonk!!! en niet te weinig, maar alles went.... behalve hangen!
was getekend
8berg