Ik kon het eerder niet kwijt, maar mij gaf dit hetzelfde gevoel als de eerste uitzending van WIDM afgelopen jaar, misschien wat veel liftverplaatsingen, maar zeer boeiend.
Idem hier. Veel WISDM deja vu gevoelens (er werd zelfs een vrijstelling-achtige constructie per trein weggegeven); een goede eerste indruk van het programma. Veelbelovend! Toch heb ik nog wel wat (kleine) minpuntjes...
De opdracht viel me wel wat tegen... WISDM had ook wel eens 'suffe' opdrachten, maar dat was niet zo'n ramp aangezien het hele programma uit opdrachten bestaat. Hier bij de Peking Express heb je maar één opdracht per keer, en die moet dan wel goed raak zijn!
Daarnaast maakte de opdracht helaas maar een heel klein deel uit van het programma (5-10 minuten op anderhalf uur). Als dat zo blijft, kijk ik dus iedere week naar 80 minuten liften en slaapplaats zoeken, met als enige variatie de omgeving en 5-10 minuten opdracht. Ik vraag me af of dat wel interessant blijft...
Ook bleven er nogal wat koppels onderbelicht, maar ik neem aan dat die in de volgende afleveringen nog aan bod komen.
In ieder geval ben ik erg benieuwd naar de tweede aflevering!
RB