Hanna & Terence hebben 1 ding fout gedaan deze race, en dat is een lift afpikken van Bob & Bas. Dat was in aflevering 3 ofzo, sindsdien heb ik ze niks oneerlijks zien doen
Ja, en dat is meteen wel een stuk valser dan 2 koppels die een deel van de tocht samen optrekken. Het viel me toch al vaker op dat de dames moeite hebben teleurstellingen te verwerken. Zo sprak Hanna ooit het vermoeden uit dat Pieter en Regina hen de derde wagen gaven (die de kortste afstand reed) omdat Regina nog met het cricketincident zat. Erg lullig en verbaasd zat ze erover te doen ("Waarom wijijijij!?!?"). Wel, in de eerste plaats was het niet Regina maar Pieter die hen die derde auto gunde (Regina opperde C&B), en bovendien: waarom in hemelsnaam NIET zij!? Zij hadden overigens ook in een eerdere etappe, ongeveer zonder nadenken en in koor, C&B benadeeld. Dat hoort nu eenmaal bij het spel.
Bart reageerde nogal heftig op Terence's bokkige gedrag, maar dat gedrag loog er ook niet om. Ze behandelde hem en Chimène erg lomp en onvolwassen, en met welke reden? Me dunkt dat B&B indertijd meer reden hadden om zo tegen hen te doen, maar die hadden iets meer stijl dan dat.
Er is niks mis mee om even samen op te trekken als teams, net zomin als er iets mis mee is om een lift klaar te zetten en in je vuistje te lachen als die anderen laat staan en jou wel meeneemt. Ik vond T&H af en toe bijzonder irritant overkomen. Type populaire-pestkopjes-van-de-klas, die het absoluut niet pikken als zij ook eens aan de beurt zijn. In een klas werkt dat, maar in een race tussen volwassen mensen komt het nogal pathetisch over. Wat ik wel mooi vond was de warme band die overduidelijk tussen beide dames ontstond, en de steun die ze elkaar gaven. Maar het is gewoon terecht dat ze eruit liggen. En persoonlijk vind ik het niet jammer: vind P&R en B&C leukere koppels.