Hoı Rınck! Maar even vanuıt het zonovergoten Turkije, welkom terug op ons forum
Leuk dat je nog even de tijd neemt om onze overgebleven vragen te beantwoorden
Ik had er zelf nog een paar ook
1. In China hebben jullie ongetwijfeld veel echte armoede gezien ook (naast de zakenmannen met koffie ). Op een gegeven moment belandden jullie ergens waar men echt bijna niets had maar je toch te eten gaf (die man gaf je toen een sigaret meen ik). Hoe heb je dat op die momenten ervaren, behalve dan vwb de grote gastvrijheid. Heb je je soms ook bezwaard gevoeld dat je als 'rijke westerling' (al was het nu eenmaal deel van het spel uiteraard) bij deze mensen kwam om te eten, slapen? Had je het gevoel dat die mensen jullie zelf soms uit gene niet binnenlieten?
2. Ik heb soms wel met verbazing gekeken naar jullie liftstijl - vooral destijds met de veiling van de Rode vlag. Jullie leken zo overtuigd dat andere koppels dit wel zouden gaan halen, en waren eigenlijk al in Himalaya stemming terwijl de positie in de ranking niet echt positief was. Meerdere malen was het kantje boord - waarom zijn jullie op zo'n moment als dat bijvoorbeeld zelf ook niet heel fanatiek gaan liften, maar legden jullie het vaak in handen van het lot zo het leek?
3. Heb je nog veel gemerkt van het communisme in China (anders dan wat we op tv zagen) - zoja waarin voelde cq zag je dat bijvoorbeeld?
4. Wat ging er door je hoofd heen toen er gezegd werd dat maar 1 van jullie beiden mee kon naar de Himalaya? Wat vond je van de keuze van de regie in dit opzicht?
5. Zijn er momenten geweest dat je jezelf 'tegenkwam' op een bepaalde manier? D.w.z. je dingen deed die je niet had verwacht van jezelf , vwb gedrag of ervaring?
6. Habits are hard to kick.. Jorien is bijv ınmıddels in Polen ook begrijhp ik
Denk je dat jouw/jullie manier van reizen en beleven beinvloed is door die 6 weken lange waanzinsrace? Als je een reis boekt krijg je dan niet snel het idee dat iets saai of voorspelbaar is nadat je dit hebt beleefd?
7. Jullie regelden best vaak een busrit dmv anderen die ervoor betaalden - sommige mensen zagen dat als een bepaalde vorm van exploitatie. Hoe sta je hier nu zelf tegenover na eea terugzien- denk je dat je als kandidaat steeds opportunistischer wordt, die grens steeds verder verschuift ahw naarmate je er langer mee bezig bent?