Mooie route freekiewillem, alleen dat zijn 12 visa!! En niet allemaal van de leukste en makkelijkste landen. Karla en Sofie hadden Saoediarabië niet geheel overleefd denk ik. En Iran lijkt me lastig daar zo'n set visa voor te regelen, als het uberhaupt al kan, maar ik zou het graag zien gebeuren. (een soort van reisprogramme)
dat het naar of van Peking gaat of ging had niets anders te maken dat de eerste het pad volgde van de sporen van de peking express. PE2 is eigenlijk de naam PE niet meer waardig. Ze hebben de naam weten behouden door het heel handig in Peking te laten beginnen.
In Indië is engels een officiele taal. Alleen het is een beetje een upperclass taal. Hoewel die het ook niet altijd geheel machtig is. In Zuid-Amerika spreekt men ook wel drie woorden engels, maar als je de binnenlanden intrekt wordt het ook minder denk ik. En al zou het, laat ze dan bijv door hele stukken Brazilië gaan, daarom mijn voorstel:
Paramaribo - Punta Arenas, PE - Zuid-Amerika, de Atlantische Kusten (kan daarna de Pacifische kust nog gedaan worden PE 2007
)
Ze starten in Paramaribo en gaan via Frankrijk naar Brazilië, manaus, de amazone af, recife brasilia, rio, sao paulo, florianopolis, foç do igazu, paraguay, uruguay, buenos airos, pampa's bariloche, andes chili, kust punta arenas, nou daar zitten heel wat leuke etappes voor meneer Poppe tussen. Alleen misschien dat tussen een aantal etappes wat heen een weer gevlogen of gevaren moet worden, denk ik. Zoals in PE2 van China naar Nepal.
Overigens een PE west coast east coast op een PE dieet van twee euro per dag ... Da's een uitdaging. Of PE de balkan route een rondje op de balkan