No offence maar ik vind ze beiden vrij irritant.
Rink is nogal respectloos ten opzichte van de Chinezen, zomaar een paar dingen: het trekken aan ruitenwissers, slaan op ramen, afpakken van politiepet en het optillen van een agent onder het mom van: "even een dansje maken" Waar ben je dan helemaal mee bezig???
Hij heeft ook wel relaxte dingen zoals de zaak met de dronkelappen waar hij rustig blijft en ze op een goede manier de kamer uit weet te krijgen.
Jorien komt op mij over als een streberig, uitgekookt type. In een aflevering begint ze te huilen zodat er mensen medelijden krijgen. En dan ook nog een beetje quasi-ziek rondlopen en beetje kuchen... Dat doet mij denken aan een beroemd figuur:
In tegenstelling tot haar vader die soms nog wel rustig kan blijven en soms nog respect kan tonen zie ik dat bij haar absoluut niet. Bij de dronkelappen gaat ze er ook snel vandoor (mss wel begrijpelijk aangezien het allemaal nogal duistere mannen waren) en ook als ze de snelle lift hebben gehad en ze worden uitgenodigd om even te blijven wil Jorien zo snel mogelijk door (qua race okay, maar deze man heeft er net voor gezorgd dat je er überhaupt nog in zit nu...)
Over hun vete met Jeroen en Manja kun je kort zijn, ook Jeroen en Manja zijn vrij irritant al tillen die tenminste geen mensen op. Verder schilderen de makers van Peking Express Jeroen en Manja wel erg vuil af door in die aflevering en die daarop constant terug te komen op de lift die J&M afgepakt zouden hebben. Waarom haal je het principe van je programma onderuit? Het gaat er toch om dat ze tegen elkaar gaan liften?
Kortom, racers zijn het, maar dan wel respectloos tov de chinezen en soms
ik me dood als medehollander...
Ze zijn leuk voor het irritatie-effect zoals met die vreselijke Reinier maar ik zal niet echt treuren als ze eruit liggen...
Nogmaals, het is een spel, in het echt zullen ze ongetwijfeld anders zijn...