<diplomatieke modus>
Sommige mensen vinden meedoen belangrijker dan winnen Ocampa. Voor de standpunten van beide stellen is wel wat te zeggen denk ik.
</diplomatieke modus>
Wow.. Zeker Chinese Wijsheid
Je hebt helemaal gelijk Rob
Ik vind het wel een leuk stel, vullen elkaar goed aan volgens mij.. ja ze hebben menselijkheden en tekortkomingen.. miss zijn ze op hun manier even 'self-righteous' en arrogant (maar dan in subversieve vorm) als Manja en Jeroen, maar toch.. weet niet hoe Rink met de cultuur omgaat komt me toch wel oprecht over tot nu toe eigenlijk (iig oprechter dan Manja en Jeroen maar dat is mijn persoonlijke opinie- dat komt me eerder over als enigszins 'manipulatief' (klinkt harder dan ik het bedoel) ie de taal gebruiken voor je eigen doeleinden maar toch te weinig relaxed en go-with-the-flow voor een echt East-meets-West
- tezeer gefixeerd op de rendabiliteit van de investering zeg maar
) .
Dat van die liftafspraak was idd naief- niet netjes van M&J om daar niet aan te houden maar lag wel in de lijn der verwachting- en altijd makkelijk achteraf te zeggen dat 'zij zo in elkaar zitten maar wij dat niet zouden doen'.. miss niet (principieel) maar dat weet je niet tenslotte, als het erop aankomt..
Iig valt het me op dat Jorien en Rink op hun manier toch heus wel fanatiek bezig zijn (ze zijn vaak net te laat of vallen net buiten de boot lijkt het) waardoor het niet in de puntenstand wordt gereflecteerd (bovendien vind ik 6 punten winst op een etappezege wel heel veel... dan loop je snel aardig uit zoals in deze aflevering.. dus dat is een beetje bedrieglijk voor de daadwerkelijke prestaties volgens mij..) Iig worden Jeroen en Manja zowel als Steven en Sofie als heel fanatiek, ambitieus neergezet.. en dit koppel wordt naar mijn smaak weer iets teveel als Underdog afgeschilderd.. dus het kon wel eens zo zijn dat ze (gezien publieke sympathie opwekking ed) nog wel een tijdje meegaan.. ik zou dat voor de diversiteit en het spel wel leuk vinden, vooral vanwege de contrasten met de twee andere koppels